Windows repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeknoBel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Graag had ik wat meer info gehad over hoe ik een windows-reparatie kan doen.
Er is met de computer geknoeid door de kinderen en nu mis ik bepaalde bestanden. Tot nu toe heb ik nog niet echt hinder ondervonden, alleen dat het geluid niet meer werkt. Ik krijg een stuk of 3 foutmeldingen dat windows een bepaald bestand niet vindt bij het opstarten. Wanneer ik op OK klik, gaat alles redelijk z'n gang.
Nu wou ik dit oplossen via 'repareren' in het menu dat ik bereik via F8 of zoiets. Gaat windows al mijn bestanden en programma's dan overschrijven of blijven die intact ?

Systeemherstel heb ik al geprobeerd. Al mijn herstelpunten zijn verdwenen. Ik kan ook vorige maand niet meer raadplegen.
Ik heb een Adaware-scan gedaan, maar die foutmeldingen direkt na het opstarten, blijven.

Voor het volgende heb je de cd-rom met Windows XP nodig.
Ga naar Start > Uitvoeren. Type daar sfc /scannow (Spatie na sfc!) Alle systeembestanden worden dan gecontroleerd. Bij fouten in bestanden of wanneer bestanden ontbreken, zullen die van de cd-rom worden teruggezet.
In dit artikel vind je er uitgebreide informatie over.

Guus.

Ik heb het geprobeerd met het commando sfc /scannow.
Hij heeft een scan gedaan, maar na het heropstarten nog steeds hetzelfde.
Hij meldt een aantal keren "Kan het bestand (een aantal vierkantjes) niet vinden."
Wanneer ik op "OK" klik, komt deze melding nog een drietal keer (met die vierkantjes).
Ik weet dus niet over welke bestanden het gaat.
Heeft het misschien met spyware te maken of een virus ? Er zit wel wat spyware op die ik niet verwijdert krijg met Adaware.

Geplaatst door TeknoBel
Heeft het misschien met spyware te maken of een virus ? Er zit wel wat spyware op die ik niet verwijdert krijg met Adaware.
Je zou hier eens online kunnen laten scannen op virussen.
Als dat niets oplevert, kun je hier lezen hoe je een Hijackthis log maakt, dat je dan vervolgens hier kunt plaatsen.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan