Windows samengevoegd SSD schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefBlom

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Berichten
10
Beste mensen,

Ben tamelijk nieuw op het gebied van computers ed. Maar heb toch een SSD schijf in mijn laptop weten te installeren.
Jammer genoeg kwam ik er te laat achter dat ik er met een ´schone´ installatie van windows niet meteen mijn oude installatie verwijderd had.
Het vervelende is dat nu het grootste gedeelte van mijn Samsung 64 Gigabite grote SSD schijf wordt ingenomen door een onbruikbaar stuk oud informatie.

Sorry dat ik deze vraag hier stel, omdat het eigenlijk niet echt over partioneren gaat.

Hoop dat jullie me kunnen helpen,

Bedankt voor jullie tijd, Groet Stef
 
de oude windows, staat als het goed is in de map windows.old.
Alle bruikbare toestanden kan je daar nog uithalen.
Als de nw win instal naar behoren loopt kan je windows.old deleten.
 
Even een vraag, want ik begrijp het niet helemaal. Stel je hebt een kopie (clone) gemaakt van je originele HD op de SSD. Dan had je geen nieuwe installatie uitgevoerd en dus ook geen oude informatie op de SSD. In de andere variant ben je begonnen met een lege SSD en heb je Windows geïnstalleerd. Ook dan heb je geen oude informatie.

Ik vermoed dat je dus nog iets anders hebt gedaan. Weet je misschien nog wat, zodat we beter kunnen helpen.
 
Beste Stef, je geeft zelf al aan dat het geen partitie vraag is en toch stel je hem in deze sectie. Waarom zet je hem dan niet zelf gelijk in de W7 sectie !?
Ik heb hem nu even voor je verplaatst maar graag in het vervolg proberen in de juiste sectie te zetten. Dank je wel.
 
Sorry

Beste Stef, je geeft zelf al aan dat het geen partitie vraag is en toch stel je hem in deze sectie. Waarom zet je hem dan niet zelf gelijk in de W7 sectie !?
Ik heb hem nu even voor je verplaatst maar graag in het vervolg proberen in de juiste sectie te zetten. Dank je wel.

Bedankt,
 
Even een vraag, want ik begrijp het niet helemaal. Stel je hebt een kopie (clone) gemaakt van je originele HD op de SSD. Dan had je geen nieuwe installatie uitgevoerd en dus ook geen oude informatie op de SSD. In de andere variant ben je begonnen met een lege SSD en heb je Windows geïnstalleerd. Ook dan heb je geen oude informatie.

Ik vermoed dat je dus nog iets anders hebt gedaan. Weet je misschien nog wat, zodat we beter kunnen helpen.

Klopt nu je het zegt, volgens mij heb ik de oude HDD aangesloten, hierop stond nog mijn eerdere versie van W7.
Heb deze met een usb kabel aangesloten en gebruik hem extern. Had ervoor gezegd dat oude versie eerst bootte, heb het idee dat het probleem daar zat.
Maar weet het zelf niet 100 % zeker.

Groet, en bedankt voor je moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan