Windows Scherm bij Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabio

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
heey ik heb een vraagje

Als ik Windows ME opstart dan verschijnt er al een hele poos telkens het C:\WINDOWS scherm, weet iemand hoe ik dit weer weg kan krijgen? Bij Voorbaat Dank:thumb:

Ik neem aan dat je de map van windows bedoelt, kijk eens in het startmenu bij opstarten, staat hij hier niet toevallig bij?

Dat bedoelde ik inderdaad maar hij staat niet bij opstarten, ik heb het vermoeden dat het komt doordat ik met RegCleaner een bestand heb verwijderd dat niet verwijderd mocht worden dus ik ben de back-ups nog maar eens aan het doorspitten

Met regcleaner een bestand gewist, dat kan toch niet de oorzaak zijn voor de windows map die dan ineens geopend wordt bij het opstarten van de computer?

hmm tsja het lijkt me ook wel vreemd maar ik heb geen idee waar ik het probleem moet zoeken

Nou ja, dan leidt ik je er wel ff doorheen...

Ga naar start>uitvoeren

Type dan regedit.

Ga in regedit naar: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
en kijk of daar iets van c:\windows bijstaat...

er staan er 4, 2 van MSN Messenger en de andere 2 zijn:

1048 "rundll32.exe shell32.dll, Control_RunDLL C:\Windows\1048.cpl"
872 "rundll32.exe shell32.dll, Control_RunDLL C:\Windows\872.cpl"

moet ik die 2 dan verwijderen?

eh, weet ik niet zeker...

.cpl betekent: Control Panel Extension
of Corel Color Palette
of Compel Presentation

ik ging nog eens op zoek en kwam op een internetsite dit tegen bij een stukje over verwijdering van een worm virus:confused::

- Verwijder ook de regel uit het Windows Register met de regel:
rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL C:\WINDOWS\xxxx.cpl. Hierbij is xxxx een random gekozen nummer.

kep ze er dus maar uitgegooid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan