Windows Search error

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Allereerst:
Het gaat hier om een Windows XP Professional SP3

Het probleem is dat een benodigd bestant ontbreekt en daardoor de functie Zoeken niet kan worden gebruikt. Ik moet volgens Windows iets opnieuw installeren maar ik weet niet wat, want dat staat er niet bij.

Een oorzaak kan zijn dat er iets niet goed ging bij het installeren van SP3 NL. Het was namelijk een Engelse XP maar met het register en SP3 in NL staat XP nu grotendeels in het Nederlands. Ik zeg grotendeels omdat een aantal dingen nog in het Engels staan, bijv. deze computer en de pop-up menu's in Windows staan in het Engels nog. De menubalk in programma's zijn wel in het Nederlands en IE en Outlook Express ook. Ook het aanmeldings-scherm is Nederlands. Maar het Help & Support Center is weer helemaal in 't Engels. Ook de knoppen Afmelden en Afsluiten staan als "Log off" en "Shut Down" in het startmenu. De tekst boven de startknop is ook engels. Kan het misschien ook hiermee te maken hebben?

Deze XP draait in VirtualBox. Ik heb geen Nederlandse XP kunnen vinden op internet, want dat zeiden ook mensen dat ik daar opzoek moest gaan. Maar dan kom ik op sites uit waar ik liever niet kom. Dus dat heb ik niet gedaan.

Verder werkt XP soepel en stabiel en heb ook geen ernstige problemen gevonden. Als een herinstallatie nodig is, is dat niet een hele grote ramp, maar het komt me niet goed uit. Het geringe aantal zelf geinstalleerde programma's kan ik makkelijk opnieuw installeren want ik heb nog de Setup.exe-files in Mijn documenten staan. Die zet ik dan op een USB schijfje zodat ik die makkelijk nog opnieuw kan installeren.

Ik hoop dat dit verhaal genoeg informatie heeft gegeven. Als er meer nodig is hoor ik het graag. Ik kijk het allemaal voor jullie na.

Vriendelijke groet,
xp2

Wordt er niet vermeld WELK bestand er ontbreekt?
Overigens mooi om te zien dat de link die ik je gaf geholpen heeft om jouw versie (grotendeels) NL te maken. :)

Reparatie (of herinstallatie) van Windows Search zou je kunnen proberen als je echt geen idee hebt welk bestand er ontbreekt. Probeer deze te installeren om (hopelijk) alles in orde te krijgen.
Mocht je liever het Klassieke zoekgedrag / zoekdialoog willen hebben, dan kun je deze instructie uitvoeren

NB: Maak vóór elke verandering/installatie een herstelpunt.

Tijs.

Tijs, dankjewel voor die goede oplossingen! Ik zal zo snel mogelijk kijken welk bestand er ontbreekt. En die link met de uitleg heeft me heel goed geholpen en de procedure van de setup van SP3 is ook goed verlopen. Maar ik zal de informatie die de foutmelding geeft opschrijven en hier vermelden.

In ieder geval bedankt voor je hulp!
Groeten, xp2

Hoi,

Nee, er wordt niet vermeld welk bestand er ontbreekt/beschadigd is. Fikkie (de oranje zoekhond) kan ik nog wel zien bewegen, maar voor de rest is het een blanco Explorer-venster. De balk waar Fikkie in staat is ook 'doorzichtig'. Doorzichtig kan ik 't eigenlijk niet noemen. Ik kan Windows Search wel opnieuw downloaden vanaf de Microsoft-website.

Ik heb onderzocht wat het probleem zou kunnen zijn, maar ik heb eigenlijk niks gevonden. Nou ja, geen specefiek bestand. Er stond alleen dat de Zoekassistent niet kan worden gestart omdat een onderdeel daarvan ontbreekt. Dat bedoelt hij tenminst.

Windows Search doet het deels weer. Ik kan wel weer zoeken, maar het hondje in XP doet dus niks meer. Ik denk dat daar het probleem ligt. Iemand nog een idee?

@Windowsfaq:
Ja dat weet ik maar ik gebruik het offline in een virtuele machine, dus ik ontvang al geen updates via Windows Update voor XP.
Mijn 'host systeem' draait gewoon op Windows 7. Alleen heb ik in VritualBox Windows XP geinstalleerd.

Groeten, xp2

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan