Windows security alert, vastlopen van computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

iznobest

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Hallo,

Ik heb nu voor de tweede keer de spyware; Windows security center gehad.
Voor de tweede keer ook verwijderd met dank aan helpmij forums:thumb:.
De eerste keer heb ik WSC bij windows taakbeheer>processen kunnen beeindigen,
maar nu stond hij er ook niet bij. Deze keer heb ik in veilige modus met Ad-aware de spyware verwijderd.
Hij is misschien wel verwijderd, maar mijn computer loopt de hele tijd vast nadat ik hem heb opgestart.
Vorige keer heb ik windows geherinstalleerd. Maar aangezien het terug is gekomen wil ik nu een andere oplossing zoeken.
De computer loopt de ene keer al vast voordat zelfs norman is opgestart en de andere keer na een aantal minuten.
Zelfs in veilige modus is hij een aantal keer vastgelopen, maar wel minder snel.
Iemand enig idee??

Ik heb:
HP pavilion t880.nl
Legale Windows xp
Pentium 4, 3,6 ghz
Memory: 2,5 Gb DDR2
Nvidia Geforce GT230

Dit is ernstig, als je zelfs in de veilige modus niet eens meer normaal kan opstarten is er heel want aan de hand, misschien is zelfs een deel van de kernel geraakt. Ik denk niet dat je dit meer goed gaat krijgen dus zal je weer opnieuw moeten instaleren. Gebruik een goede virusscanner zoals avast (gratis) en gebruik zo min moeglijk torrents en limewire, dan gaat het al een stuk beter gok ik.

dank voor de snelle reactie. Ik heb norman, betaald zelfs, maar heb op bepaalde forums gezien dat dit niet de beste anti-spyware is, dus ik denk ik gebruik ad-aware even. In veilige modus loopt ie wel veel minder snel vast, ik zat zelf te denken aan een fout met het werkgeheugen ofzo, maar omdat ik daar verder nooit last van heb gehad is dat ook weer zo raar.

het vastlopen is btw; Alles is vastgelopen alleen de muis kan nog wel bewegen, toetsenbord werkt niet ctrl+alt+del werkt ook niet, kan niks aanklikken.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware) hier.
  • Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
  • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".
  • Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
  • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.
Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord.
Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.
Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

:thumb:

ik heb vanochtend even snel geprobeerd om dat te doen, maar helaas wanneer ik de link opende viel het internet weg. ik denk dat ik nog even een herstelcd van windows probeer en dan de herinstallatie toch maar doe

Goede processor - Eigen computer probleem.

Hallo, ik wil heel even meedoen aan dit 'gesprek'.
Het gaat mij niet om het 'vastloop-probleem', maar aan de computerhardware.
Dat zijn namelijk hèle goede processor(en) en RAM-kaart(en).:eek:
Ik heb op mijn laptop maar 0,99 Ghz:rolleyes: en 1024 MB (1 GB) RAM, en op mijn computer 2,70 Ghz en 1024 MB (1 GB) RAM.
En zou ik mogen vragen wat voor videokaart u heeft (hoeveel videogeheugen bedoel ik). Ik heb maar 8 MB. Volgens mij had mijn vader toen hij de computer had opengehaalt (omdat we de ventilator gingen schoonmaken en de harde schijf eruithalen) (en ik allen maar mocht toekijken) de videokaart aangeraakt (of zoiets). Dus!
Maar, ik heb dus zelf ook een probleem. Dat is dat ik GEEN ENKEL spelletje meer kan spelen, en dat mijn beeldschermresolutie niet hoger kan instellen dan 1400 × 1050 (dat is scherp, maar dan worden de onderkant en de linkerzijjkant afgesneden) dus niet hoger dan 1024 × 1280. Misschien komt dat doordat ik een andere windows versie heb geínstallerd?

Vorige Windows versie - Windows XP Media Center Edition 2005.
Huidige Windows versie - Windows XP Home Edition.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan