Windows Security Alert

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinlamers

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2010
Berichten
16
Hallo,

Voor het eten zette ik nog even snel een film aan het downloaden,
Maar toen ik terug kwam was mijn computer opeens geinfecteerd met het zogenaamde virus "Exploit Rogue Scanner Type 1586".
Ik krijg de hele tijd een schermpje van "Windows Security Alert" dat er een virus zou zijn.
Nou heb ik op de computer van mijn broer informatie hierover gezocht en het blijkt dat het virus de hele tijd die popups, site's enzo laat komen om producten te verkopen.

Ik kan wel in het configuratiescherm komen, maar voorderest wordt alles geblokeerd inclusief het internet.

Hoe haal ik dit weg?

Alvast Bedankt en Met Vriendelijk Groet,
Robin
 
Ik kan een virusscan aanraden, in de veilige modus.

Voor 2 handleidingen van vertrouwde en goede anti-spyware programma's die je kan laten scannen op de geïnfecteerde computer, raad ik deze 2 aan:
Handleiding voor 1e keer gebruikers MalwareBytes' Anti-Malware
Handleding voor 1e keer gebruikers SuperAntiSpyware

Probeer beide bestanden van MalwareBytes' Anti-Malware en SuperAntiSpyware op een USB stick/externe schijf te zetten, zodat je deze later kan gebruiken op de geïnfecteerde computer.


Velige modus, dat doe je zo:

Ga naar de geïnfecteerde computer, zet hem aan. Druk de F8 toets in als de computer aangaat.
Je krijgt nu de mogelijkheid om in de veilige modus op te starten, doe dat.

Het is handig om de andere computer dichtbij te hebben, of de webpagina's even uit te printen (met de handleidingen), om zo terug te kunnen kijken naar hoe en wat het ook al weer moest.

Voer nu scans uit volgens de handleidingen, en verwijder de virussen die je tegen komt.


Een 2e mogelijkheid is, het nep-virus programma uitschakelen in de opstart-lijst van windows.
Dat doe je zo:

Op windows XP:
Ga naar START, daarna UITVOEREN en typ in zonder haakjes ''msconfig'' en druk op '''OK''.
Druk op het tabblad ''Opstarten''.
Schakel nu het nep-antivirusprogramma uit in de lijst van programma's.

Op windows Vista/7:
Druk op de WINDOWS toets en ''R'' tegelijk, en typ in zonder haakjes ''msconfig'' en druk op ''OK''.
Druk op het tabblad ''Opstarten''.
Schakel nu het nep-antivirusprogramma uit in de lijst van programma's.

Ik hoop dat het lukt, succes!

Mvg CaptainBri



P.S. wat ook handig kan zijn, is even wat ''research'' naar dit virus doen op de computer waar internet het op doet. Vaak zijn er al mensen die hetzelfde probleem hebben, en die dit probleem al opgelost hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan