Windows Serial gedeeltelijk kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gousman

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Beste helpmij forum,

Ik weet dat de kans dat iemand mij kan helpen niet groot is, maar ik probeer het maar toch.

Lang verhaal kort: windows herinstalleren, alle id’s opgeschreven, 1 segment in windows serial is fout, kan ik die nog achterhalen?

Ik begin bij het begin. Laatst wou ik windows 7 opnieuw installeren (computer werd traag na 1,5 jaar windows niet ge(re)installeert te hebben), dus ik trof alle voorbereidingen om windows opnieuw te installeren. Ik maakte backups van m’n bestanden etc. en ik zocht natuurlijk m’n serial voor ik de installatie startte. Ik zag dat de sticker op de zijkant van m’n pc mistte, dus hij moest ergens anders zijn. Echter zat de sticker ook niet meer in het windows 7 hoesje en na een paar dagen zoeken concludeerde ik dat hij dus wel kwijt moest zijn. Ik heb toen op internet gezocht naar allerlei tools om de windows 7 (home premium) serial te achterhalen. Ik kon al snel het laatste segment van de code vinden, want die staat gewoon bij systeemberichten. Met een ander tooltje vond ik de volledige code (dacht ik) en nog een activatie ID, toepassings ID, P-ID (geen idee wat dat is) en een installatie ID. oh en de product code (die was oem).
Ik heb alles dus opgeschreven en begon met installeren. Dat ging natuurlijk goed, maar bij het invoeren van de serial zag ik dat ik 1 foutje had gemaakt in het opschrijven van de serial. DOM! Na 100 mogelijke serials gedaan te hebben kwam ik er dus achter dat ik het echt niet wist.
Ik dus microsoft contacteren, zeggen ze dat ze me niet kunnen helpen omdat de code een oem code is. Tja, daar sta je dan met al die ID’s, behalve met de ene die je dan écht nodig hebt! Ik weet 4 van de 5 segmenten van de key vrijwel zeker, is er een manier om met die andere ID’s de 5e te achterhalen?

Groetjes,

Gousman

let je op kleine en hoofd letters??
en de nul en de O kan je je ook in verslikken

en de g en de 9

Laatst bewerkt:
Microsoft kan daar inderdaad niks aan doen. een OEM licentie (Original Equipment Manufactorer licentie) wordt door de reseller vrijgegeven. Hiervoor zou je terug moeten gaan naar de reseller van het desbetreffende systeem. Misschien kunnen zij deze nog achterhalen voor je.

@vanschagen
Ik dacht dat de serial alleen uit hoofdletters bestond? Maar het probleem is dat ik per ongeluk twee v's voor een W heb aangezien ofzoiets, ik weet niet, in ieder geval mis ik 1 letter/cijfer in 1 van de kolommen.

@Tiennes
Het probleem is dat het bedrijf waar ik de PC/code vandaan heb niet meer bestaat :(.

Als je een duidelijke foto van de serial zou kunnen maken,
+ een eventuele barcode dan kan ik die voor je proberen te ontcijferen.

Ik heb het liefst een Barcode die duidelijk zichtbaar is,
dan kan ik hem vanaf mijn pc scannen en de code verschijnt dan direct in beeld.

Mvg Kevin.

@knallie
Ik weet niet van waar ik de barcode zou moeten nemen. De sticker waar de barcode normaal op staat is dus kwijt en verder heb ik alleen een hoesje met de bijgeleverde windows dvd, daar is ook nergens een barcode te bespeuren.

Ik kan wel de serial hier neerzetten met wat ik zeker weet maar ik weet niet of je daar wat aan hebt?

Er worden hier geen serials (of grote delen ervan) geplaatst. Tevens kunnen kwaadwillenden er evt ook wat mee.

Laatst bewerkt:
Oh, tja, uhm... is er echt geen tooltje ofzo waarmee ik via een van de andere ID's de serial kan achterhalen? Anders zit er denk ik niks anders op dan een nieuwe serial te kopen. Ik voel me zo stom nu...

De ervaring leert dat als je Microsoft belt, je probleem uitlegt, ze veelal niet zo heel moeilijk doen. Kortom zoek contact met Microsoft en leg je probleem voor.

@huijb

dat weet ik nog wel ja, 10 jaar geleden, maar toen moest je (als je geen internet had) ook echt via de telefoon activeren en stond dat nummer heel mooi bij het activatieprocess vermeld. Nu heb ik echt geen idee welk nummer ik zou moeten bellen.

oh, ik zat te zoeken naar helpdesk nummers. Blijkt ook dat je tegenwoordig gewoon moet betalen (72 euro!!!) om hulp te krijgen per telefoon of via de chat. Het kan niet gekker worden...

Betalen voor een geleverde dienst, het moet niet gekker worden.

Ik zeg ook niet dat betalen voor help raar is, maar 73/75 euro als startbedrag terwijl het telefoontje maar bijvoorbeeld 10 minuten hoeft te duren, vind ik wel erg veel. Dan kan ik net zo goed gelijk een nieuwe windows serial kopen...

Waar haal je vandaan dat je 75 euro moet betalen voordat je iemand te spreken krijgt?

Ik zie nergens 75 euro staan. Bel gewoon, leg je probleem voor en klaar. Vraag desnoods, voordat je een vraag stelt, wat je moet betalen. Ze bijten niet.

Reactietijd Kosten Contactmethode Beschikbaar
Wachttijd: 30 seconden €72.00 incl. BTW Chat Uren
1 werkdag €75.00 incl. BTW Online Altijd
Varieert €75.00 incl. BTW Bel Microsoft Uren

dat is wat ik krijg, en dan moet ik kiezen wat ik wil en daarna moet ik inloggen met mijn windows ID.

EDIT:
en al kies ik voor optie bellen dan krijg ik dit:

"Per 20 januari kan alleen creditcard als betaalmiddel worden gebruikt."

En aangezien ik geen creditcard heb...

Laatst bewerkt:
Dus via een omweg toch een microsoft hulpverlener aan de lijn gekregen (gratis), blijkt dat de code die ik met behulp van de keyfinder heb opgeschreven niet de zelfde product code is als op de sticker. Het was namelijk een standaard oem code ofzo. Kortom: er kan niks meer aan gedaan worden en ik moet windows gewoon opnieuw kopen. Dit allen volgens de medewerkster dan he.

Ik weet niet of het waar is, maar het zal wel, ga ik windows opnieuw kopen of downgraden naar XP. Alsnog bedankt voor de hulp mensen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan