Windows Server 120 days free trial !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb dit een tijdje getest, maar was niet echt onder de indruk.

Ook het feit dat je een primaire partitie van 65 GB minimaal moet hebben spreekt me niet echt aan. Mijn compaq proliant had ik er graag voor willen gebruiken, maar die heeft maar 3 x 9,2 scsi (raid5, dus 18 GB) ter beschikking en kan het daardoor al niet draaien, hoewel het OS zelf makkelijk op die harddisken pasten is het niet te installeren.

En overigens vind ik minimaal 1 Ghz en 512 MB ram behoorlijk als systeemeisen voor iets wat niet veel meer doet dan file-sharen.

Voordeel is wel dat je deze in een domein kan joinen (hoewel ik niet weet hoe XP-home dan in het plaatje past in combinatie met een domein), maar je kan er geen domain-controller van maken, dus voor een domein heb je nog wel een ander server-OS nodig.

Het paket komt in OEM (dus moet je in principe hardware kopen)
Microsoft verbiedt het oems tevens om wifi of andere draadloze technologie in te bouwen; het toevoegen van een seriële of parallelle poort, optische drive en aansluitingen voor keyboard en muis worden ook niet gedoogd

Het hele gebeuren is ook gelimiteerd als je kijkt naar clients/license (max 10 connections per home server)

prijs ligt tussen de 150 en 200 us $ voor een 10 client systeem.
 
Hallo jippiejajee,
Nadat ik dit pakket twee weken had getest heb ik het toch aangeschaft en ben er echt wel tevreden over. De prijs valt ook wel mee, heb het aangeschaft bij Central Point voor €108,00. SBS is mooier, maar voor thuis gebruik een beetje "Over done" en te prijzig.
Gr. Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan