Windows Server 2003/2008; Een publieke share aanmaken, voor iedereen zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bataaf

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
77
Hallo,

Wegens het tijdelijk overnemen van het beheer van een website (vereniging) ben ik mij aan het verdiepen in het fotoboek. Hieruit blijkt dat een PHP-script de foto's 'ophaalt' van een server(laptop) bij iemand thuis en deze vervolgens displayed als er op de thumbnail geklikt wordt. Dit alles gebeurt volgens mij met een webdirectory.

Nu is diegene die de website beheert op dit moment erg druk en is degene die het fotoboek host aan het verhuizen, waardoor de foto's voor lange tijd niet bereikbaar zijn. Aangezien ik een fervent gebruiker ben van Windows Home Server (zowel v1 als 2011) dacht ik dat de foto's opzich prima vanaf mijn server gehost zouden kunnen worden, en dat ik dit wel 'even' zou kunnen opzetten.

Helaas, is het mij tot op heden niet gelukt om ook maar iets openbaar beschikbaar te maken. Ik heb het via IIS geprobeerd, maar dat is niet gelukt. Tevens heb ik gezocht naar programma's die dit soort dingen vergemakkelijken, maar eigenlijk ook niet gevonden. Tenslotte heb ik nog google, tweakers.net en natuurlijk helpmij afgezocht op allerlei relevante zoektermen, maar dit heeft ook niet geholpen, ik kom telkens uit op shares binnen een netwerk, het gaat mij juist om share die benaderbaar zijn van buitenaf.

Heeft iemand enige ervaring om dit via IIS te regelen of is er iemand bekend met een programma (of tutorial) die dit mogelijk maakt?

Alvast bedankt!

EDIT: Inmiddels is het gelukt om via IIS een map openbaar te delen, dus tot zover is het gelukt! Nu moet ik nog uitvinden hoe de foto's op de website komen, maar dat komt wel goed! Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan