Windows Server 2003 permission op een shared

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghoomp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Dag allemaal,

Ik ben zeer blij dat ik ingeschreven ben bij dit forum :)

Mijn eerste vraag is het volgende: Ik ben een admin van een server 2003, waarop verchillende users op een shared werken.

Een user met een andere domainnaam zou ook graag bijhoren tot die shared. Tot daar toe is het gelukt, ik heb haar toegang gegeven.

Hier is het probleem, op die shared staan zeker 50 files en normaal gezien moet ze toegang hebben tot 2 files...is het mogelijk om die user alleen toegang te geven op die 2 files en niet de 48 andere?

Ik zat er hele tijd te sukkelen als iemand mij kan helpen zal ik echt dankbaar zijn...

thx :thumb:

ik vind het echt jammer dat niemand het antwoord kent :confused:

kan iemand helpen aub?

Thx
ghoomp

Hallo,

Als je wilt dat de persoon niet in de andere files mag kan je misschien gaan stoeien met NTFS rechten.

Als je de persoon (van een ander domein) in de share rechten krijgt dan neem ik aan dat je die ook in de NTFS rechten (Security) krijgt. Als dan alle 8 bestanden selecteerd waar deze persoon niet in mag, dan eigenschappen kiest en daar de persoon in de NTFS rechten toevoegd en alles op deny zet zal het naar mijn mening moeten werken.

p.s.

Hoe heb je het voor mekaar gekregen om een gebruiker uit een ander domein toe te voegen? Ik weist niet eens dat het kon....

Succes :thumb:

Hey Deadcops,

Thx voor de snelle reactie:thumb:

Ik werk in een pharmaceutische bedrijf en er zijn 3 groepen die werken op 3 domainnamen.

In eerste instantie dacht ik dat het niet ging lukken, voor mij is het wel gelukt om ze toegang te verlenen door, Administrative Tools, Computer Managment, Shared Folders, Rechtermuis knop op de shared file en bij tabblad Permission, de user toetevoegen van een ander domain.

Dan moet de user zelf de shared mappen, maar kan niet in onze domain.

Ik zal eens uw procedure volgen zien of het lukt :)

alvast bedankt....

nog ander oplossingen zijn welkom :):)

Dan hebben jullie waarschijnlijk een of andere trust ofzo tussen de domeinen want mij lukt het zo niet.

Want ik eigenlijk dacht is als je gewoon iemand van een ander domein zomaar rechten kan geven tot je dat ook zonder domein zou kunnen. Zodat ik dus bijvoorbeeld in een thuis situatie kan zeggen van persoon 1 mag met zijn eigen pc dingen wijzigen maar persoon 2 niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan