Windows Server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr-Insane

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2005
ik wil een back up maken van mijn server hier op draait server 2003 en exchange, ik weet alleen niet wat de noodzakkelijke mappen zijn om een back up van te maken, zo als de map waar de email word opgeslagen de gebruikers profielen en waar word data opgeslagen endergelijke. zo iemand mij hier mee veder kunnen helpen.

alvast bedankt

M.v.g.

Deze link gaat over 2000 maar kun je ook gebruiken voor 2003
http://www.msexchange.org/articles/MF020.html
Deze is specifiek voor 2003:
http://www.petri.co.il/backup_exchange_2000_2003_with_ntbackup.htm
Op deze site staan nog veel meer wetenswaardigheden over server 2003 en Exchange.

Overigens heb ik van de complete schijf een clone gemaakt m.b.v. Acronis Migrate Easy
Crasht je schijf dan plaats je simpelweg je gecloonde schijf in de server en je draait weer gewoon verder. Je backup van Exchange kun je dan gebruiken om de mailboxen weer up to date te brengen.

Laatst bewerkt:
Met dat van de exchange kan ik zker wat hartelijk dank daar voor :D

een clone van de schrijf is veel te veel, ik wil eigenlijk alleen de profielen en data hebben.

M.v.g.

Ja je zegt een Clone is veel te veel.....
Daar kom je wel achter als je schijf crasht en je de hele boel opnieuw moet installeren, configureren..etc. etc. ;)

heb je ook gelijk in :P het gaat mij alleen om dat ik de data heb en de profilen niet op nieuw hoef te maken.... of kan dat niet op die mannier?

M.v.g

Ja tuurlijk je kunt zo een backup maken van de gebruikersdata en exchange configuratie...maar dat weegt niet op tegen het feit dat je met een clone je server in nou laten we het ruim nemen 15 min. weer online hebt. Ga zelf maar eens na hoeveel tijd je er aan besteed hebt de boel knap draaiende te krijgen:rolleyes:

Heb je ook wel gelijk in:D , maar in dit geval gaat mij alleen om de configuraties van windows en exchange, data, gebruikers profielen;). maar weet niet welke mappen dat zijn :D

M.v.g.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan