Windows server 2008 aanmelden met Mac.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurenttwint

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Beste...

Ik heb hier een probleem met een setup die de volgende is:

Een server die draait op windows server 2008. met Lotus notes en hp server manager.
Er staan een aantal imac's gekoppeld aan deze server, die allen toegang hebben tot de lotus notes en tot een netwerkmap.

Nu hebben we een nieuwe medewerker en dus hebben we op een computer een nieuwe gebruiker aangemaakt. Als ik hier op inlogt, dan kan ik gewoon op internet, maar ik kan niet op de netwerkmap. Hij geeft direct de mededeling dat het ip-adres van de server niet gevonden kan worden. Hij ziet de andere computers uit het netwerk wel gewoon maar de server dus niet.

Moet ik op de server ook ergens dat account aanmelden ofzo? Ik ben er gisteren een dag mee bezig geweest maar krijg het niet helemaal voor elkaar...

wie weet wat ik moet doen?

Gr
Laurent Twint

verder kan ik nog melden dat als ik op de imac een account aanmaak met mijn eigen naam, die dus op mijn eigen imac wel gewoon werkt, ook niet werkt op deze computer. Dit zal te maken hebben met een ip adres gebonden gebruikersnaam ofzo?

Als je een domein-omgeving gebruikt, (wat waarschijnlijk is, waarom heb je anders windows 2008 server) dan moet je inderdaad op de domain controller gebruikers aanmaken en die voorzien van de juiste rechten. Je hebt momenteel een lokaal account aangemaakt en hoewel de Routing & Remote Access server je wel internet doorsluist blijkbaar (losjes geconfigureerd zonder NAP dus), zal een lokaal account geen toegang krijgen tot het domein. Dit werkt pas wanneer de gebruiker ook daadwerkelijk in het domein voor komt.

zoiets had ik al in gedachte, dus bedankt voor de bevestiging. Wat zijn sofware varianten voor de domeincontrollers? Kan dit in een pakket van lotus notes plaatsvinden of zit ik dan helemaal verkeerd?

mvg
Laurent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan