Windows server 2008 Logon/Logoff scripts & drive map sharing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delta Hawk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo iedereen,

ik ben bezig met Windows Server 2008.

Heb verschillende OU's aangemaakt in een domein en daar gebruikers in gezet, werkt super. Nu heb ik dus voor een OU een GPO aangemaakt, werkt ook goed, maar ik wil vanaf de GPO een logon script laten starten, werkte goed. wilde alleen drive share's doen. Werkte prima voor alle gebruikers die in die groep zat. Rechten stonden goed etc.

code:

net use Q: \\SERVER\Administratie

Later wil ik dus een nieuwe gebruiker toevoegen, en merkte dat de rechten wel meteen werkte, maar het leek dat de logon script niet mee werkte, want kreeg geen drive share te zien. Toen dacht ik van dan verwijder ik die logon script, zet hem opnieuw erin in kijken wat het oplevert. Nog steeds niks. Toen kwam ik erachter, toen ik de logon script verwijdert had, voor de oude gebruikers in die groep bleven die drive share's zien. Dus het zou nog ergens in een cache moeten hangen zou je zeggen.

Toen heb ik als test een logoff script gemaakt met: net use Q: /delete /yes

Maar blijft er vrolijk instaan. De oude gebruikers blijven dus de drive share's zien wat niet moet, en de nieuwe gebruikers krijgen helemaal niks, ook met met de correctie logon script.

Heb al op google natuurlijk gekeken wat het kon zijn, maar krijg allemaal hetzelfde met dat net use net use (driveletter) /delete /yes maar werkt dus niet.

Misschien dat 1 van jullie weet wat het probleem zou kunnen zijn, en wat ik ertegen kan doen. Hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Delta Hawk

Laatst bewerkt:
kijk even waat de logon script staat want dat wordt volgens mij gecopieerd vanuit de map naar een andere map in wondows. roep j ewel het script aan vanuit het profiel?

bij mij werk het prima. ik laat trouwens alle verbindingen bij het aanmelden verwijderen. dan gaat het prima.

s6

Ronald

Ik heb die logon script in een eigen gemaakte map gezet, met en zonder sharing geprobeert. En ik laad de script niet per user in, vind ik veel te veel werk, ik laat dat in per GROEP, dus in de GPO. Computer leest de script naar behoren in, echter houd de client computers dat vast, natuurlijk voor in ieder geval zo min mogelijk netwerk belasting tegen te gaan, en zolang je 10 users hebt is het prima, maar heb je bijvoorbeeld 200 mensen in het AD is natuurlijk dan wat anders. Maar script inlezen werkt goed, maar houd het tevens ook vast. Dus ik moet toch die cache kunnen legen, of waar ze dat ook plaatsen, daar kom ik nog niet achter.

Delta Hawk

volgens mij worden de scrips in de window map opgeslagen

C:\Windows\SYSVOL\domain\scripts

zelf was me al eens opgevallen dat als je ergens anders het crrips opslaat en je dat aanpast het script in bovengenoemde map regeert.

kijk eens of dat je helpt.

s6

Ronald

Bedankt logron, voor het met me meedenken en je snelle reactie.

Het klopt wat je zegt, standaard plaatst windows zelf een script in die map. Echter ik heb zelf een .bat bestand aangemaakt, en met daar me code. En die heb ik dus ook op een andere locatie staan, maar wel in hidden sharing zodat de script ook ingelezen worden, want het viel me al een tijd geleden op als ik c:\etc (voorbeeld) deed, hij geen scipt inlas, deed ik \\server\ect$ (ook voorbeeld) dan wel, dus nogmaals de script laad de computer naar behoren in. Nu is het dus be bedoeling dat ik op 1 of andere manier die cache op de computers kan legen. Want voor alleen die drive letter sharing kan ik wel net use * /delte /yes invoeren, maar STEL dat ik meer in die script heb, moet ik dus voor elke regel een tegen regel maken in de logoff script, lijkt me niet handig werken of zie ik dat verkeerd? ik denk dus zo van als je die cache (of waar hij het mag opslaan) elke keer met logoff verwijdert het wel goed zou moeten zijn.

Delta Hawk

ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet weer waar die cache wordt opgeslagen.
Ik heb zelf in het login script eerst alle verbinden verbroken waarnaar ze weer opnieuw worden gemaakt.

Zelf gebruik ik verschillende mappen die niet voor iedereen toegankelijk moeten zijn en door bij de login alles te verbreken voorkom ik dat er koppelingen blijven bestaan als er op een verkeerde manier wordt afgesloten.

s6
Ronald

Hallo,

Ik heb windows server 2008 geinstalleerd maar ik wil mappen share maar ik weet niet precies hoe graag hiervoor een uitleg en
ik wil ook dat users ieder zijn eigen schijf kan hebben. en website publiceren:$

Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan