Windows Server 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
281
hoi allemaal,

Ik ben aan het stage lopen bij een bedrijf en ze gebruiken hier Hoofd Server Windows 2003 en op de terminal Server Windows 2000.

Nou wil ik uitzoeken of de nieuwe Windows 2008 nou zo veel beter is of niet en in welke vlakken? zoals voordelen en nadelen?
Ik heb het één en ander gelezen in het engels maar daar snap ik de helft niet van :(.

kan iemand mij dit vertellen of een uitleg er over sturen in het Nederlands?
 
ZO, dat is echt gewoon letterlijk een antwoord op me vraag. Of ze het net gemaakt hebben:p

jammer dat er niet zoveel instaat. Je hebt zeker niet toevallig het zelfde voor:
- Windows Vista (buisness)
- MS Exchange 2007
- De terminal optie op Server 2008

als iemand dat zou weten zou dan helemaal super zijn.

bedankt voor het eerste deed alsnog.
 
Server 2008

Ik heb toevallig (windows Server 2008 codename Longhorn . of gewoon Server 2008:thumb:
Heb het helaas nog niet geinstalleerd omdat het nieuwe systeem voor het thuisnetwerk nog under construction is. Dusss helaas kan ik je nog niks erover vertellen:(

http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_Server_2008
 
Ik heb toevallig (windows Server 2008 codename Longhorn . of gewoon Server 2008:thumb:
Heb het helaas nog niet geinstalleerd omdat het nieuwe systeem voor het thuisnetwerk nog under construction is. Dusss helaas kan ik je nog niks erover vertellen:(

http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_Server_2008

Nice! als je iets meer weet stuur dan weer iets in deze topic ajb.

Ook vond ik dit:

Code:
Windows Server 2008 core server en unattended install
Een nieuwe installatievariant is core server. Het is een kaal serverbesturingssysteem, 
waar heel veel onderdelen weggelaten worden, waaronder de grafische gebruikersinterface (GUI) op de console. 
[B]Ook remote desktop ontbreekt[/B]. Voor beheerders is dit wennen. 
Op de machine zelf moeten administratieve handelingen nu via de command line interface worden gedaan. 
Beheer op afstand kan wel deels grafisch zijn, met RPC over het netwerk, 
bijvoorbeeld door een MMC op een client op te starten.

m.b.t. : Ook remote desktop ontbreekt !!!!
ik gebruik op me werk echt super veel Remote desktop(RD) hoe is dat nu geregeld (staat er vast wel maar mijn engels is niet super goed, het is altijd in zo moeilijk engels beschreven :confused:)

Ook is er een nieuw terminal service systeem:
ze zeggen dat programma nu draaien zoals op je eigen pc maar hoe zit dat met de interface? zie je nu nog een bureaublad of...?
Code:
Terminal Service RemoteApp. Hiermee kunnen werknemers hun bedrijfstoepassingen centraal installeren en beheren. 
De toepassingen worden in een eigen programmavenster getoond, 
zodat de eindgebruiker niet meer heen en weer hoeft te schakelen tussen de Terminal-sessie en de eigen Windows-omgeving.


Bron AD: http://www.microsoft.com/netherlands/technet/artikelen/activedirectory.aspx
Bron Terminal S: http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/presentation-terminal.aspx
 
Laatst bewerkt:
Vnc

Ik gebruik zelf als remote desktop (VNC)
Een erg makkelijk progamma.:thumb:

Weet helaas nog niks meer over Windows server 2008
 
Ik gebruik zelf als remote desktop (VNC)
Een erg makkelijk progamma.:thumb:

Weet helaas nog niks meer over Windows server 2008

is dat niet een beetje offtopic :p

maar wist je dat Remote desktop van windows ook gtebruik kan maken van de VNC client?
 
Zou wel kunnen:p

Zou misschien wel kunnen maar VNC-client is ook password beveiligd lijkt me:confused:
En jah of Windows Serer 2008 ook remote desktop heeft lijkt me wel. Maar vond die van Windows Xp niet toppie werke omdat je heel wat instellingen moet veranderen:p
 
Laatst bewerkt:
Die core server installatie variant is echt voor ver-gevorderden. Het voordeel is dat je alleen de absoluut noodzakelijke dingen draait, dus zeer stabiel. (Geheugen en processor worden alleen door noodzakelijke services gebruikt.) Nadeel is dat je geen grafisch gereedschap hebt; dus geen geklik op ok-knopjes en 'volgende'-knopjes en dergelijke maar configuratie met behulp van powershell-commando's of via remote-mmc.
Persoonlijk heb ik daar onvoldoende kennis voor en zou ik kiezen voor een grafische interface. Als je niet over zéér grondige kennis van windows server 2008 beschikt, zou ik de 'normale' installatie kiezen..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan