Windows server 2012 domain for minecraft server

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
hallo

ik heb windows server 2012 gekocht datacenter
ik heb er niet veel verstand van!
ik heb de vraag
ik kocht deze server om een minecraft server te hosten met een domain name
bijv.
blue.epicminetime.com
dus geen.

hoe stel ik dit in??
met server manager????
en dan active desktop domain services??

alvast bedankt

Sherin Bloemendaal
(teamviewer is mogelijk!)
ik stuur je mijn id via e-mail!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor Minecraft hoef je niets te doen in Server Manager, want Minecraft draait onder Java.
Dus je moet wel Java installeren: http://www.java.com

En natuurlijk in de Windows Firewall uitzonderingen maken voor poort 25565 TCP en poort 25565 UDP inkomend

Wil je er ook nog een website bij draaien, dan moet je IIS (Internet Information Server) erbij installeren óf gebruik maken van (bijv.) WAMP (dus dan geen IIS maar Apache webserver).
Dan moet je in DNS bij je DNS-provider nog ingangen maken in het epicminetime.com domein (A record) die je blue noemt en die ip-adres 81.205.249.163 geven.
Dan nog natuurlijk portforwarden, als je server niet op publiek Internet zich bevindt maar achter jouw eigen router.

Tijs.

Voor Minecraft hoef je niets te doen in Server Manager, want Minecraft draait onder Java.
Dus je moet wel Java installeren: http://www.java.com

En natuurlijk in de Windows Firewall uitzonderingen maken voor poort 25565 TCP en poort 25565 UDP inkomend

Wil je er ook nog een website bij draaien, dan moet je IIS (Internet Information Server) erbij installeren óf gebruik maken van (bijv.) WAMP (dus dan geen IIS maar Apache webserver).
Dan moet je in DNS bij je DNS-provider nog ingangen maken in het epicminetime.com domein (A record) die je blue noemt en die ip-adres 81.205.249.163 geven.
Dan nog natuurlijk portforwarden, als je server niet op publiek Internet zich bevindt maar achter jouw eigen router.

Tijs.

WAMP server 64bit vraagt om een e-mail domain!
hoe kan ik dat instellen??
en een smtp
hoe maak ik bijv een mail
support@mijnnaam.com

hoe doe je dat
dan vul ik dat gewoon daar in

Alvast bedankt

Sherin Bloemendaal

Laatst bewerkt:
Dat is voor het sturen van log-bestanden etc., maar hoeft niet richting bezoekers / het Internet gebruikt te worden.

Wil je het lokaal houden (dus alleen die log-bestanden of aanmeldingsmailtjes richting de beheerder (jou dus)), dan ben je relatief snel klaar: Richt een SMTP server in op je W2008 server (bijv.via deze instructie) en kies/gebruik in WAMP een maildomeinnaam die je ook op de SMTP server instelt.

Pas als je bij een hosting provider een eigen domein hebt geregistreerd, dan kan je het op Internet gebruiken als afzenderadres, nadat je wat DNS aanpassingen hebt gedaan en een mailserver opgezet.
[Overigens dacht ik dat je al een eigen domeinnaam had, genoemd in je eerste posting?]

Wat je verder in de gaten moet houden is waar je server komt te staan. Komt die bij een hosting bedrijf te staan (dus met een zakelijk abonnement), dan zal er (doorgaans) niet zoveel aan de hand zijn, maar komt die achter een privé Internet abonnement, dan is het maar zeer de vraag of je je mailserver wel succesvol kunt draaien. [Neem dan contact op met je Internet-provider, of zoiets mogelijk is en hoe precies. Doe dat voordat je van alles gaat instellen, want het is jammer als je alles uiteindelijk weer moet afbreken omdat het niet kan.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
kan ik dus ook gewoon mijn outlook email erin doen??
ik vind iis makkelijker en heb dat nu geinstalleerd!!
Alleen de website adres wil hij niet doen
ik wil een kleine webpaina bijv
www.play.mckingcraft.com
daar vind je het ip enz
en dat ik ook als ik het ip bij iemand in voer datik niet ********** enz moet doen
maar gewoon
play.kingcraft.nl
dat is makkelijk te onthouden
hoe kan ik dat instellen
ik wil geen mail server

Alvast Bedankt

Sherin Bloemendaal

Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, dat is maar gedeeltelijk dezelfde vraag die je eerder stelde.

Nogmaals: je zult bij de DNS provider van het mckingcraft.com A records moeten aanmaken die www.play.mckingcraft.com en play.mckingcraft.com een ip-adres geven. HOE dat moet zul je bij je DNS provider moeten achterhalen, want dat kunnen wij niet weten hoe zij dat doen.

Hoe je met IIS omgaat, daar kun je gewoon Youtube video's etc. voor bekijken, bijv. door als zoekopdracht in te typen: iis 7 tutorial

Tijs.

Tsja, dat is maar gedeeltelijk dezelfde vraag die je eerder stelde.

Nogmaals: je zult bij de DNS provider van het mckingcraft.com A records moeten aanmaken die www.play.mckingcraft.com en play.mckingcraft.com een ip-adres geven. HOE dat moet zul je bij je DNS provider moeten achterhalen, want dat kunnen wij niet weten hoe zij dat doen.

Hoe je met IIS omgaat, daar kun je gewoon Youtube video's etc. voor bekijken, bijv. door als zoekopdracht in te typen: iis 7 tutorial

Tijs.
Heel erg bedankt het werk:)
super bedankt!!

Sherin Bloemendaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan