Windows Server 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Hoi,

Heeft iemand ervaring met Access Runtime 2013 en Windows Server 2022 ?

Nieuwe Terminal Server met Windows Server 2022 en Access Runtime 2013.

Een Access database om een SharePoint tabel leeg te lezen.
Hieronder een extract van de code.

Wanneer ik de tabel wil leeglezen op een Windows Server 2022 blijft het Access programma 'Hangen'.
Als proces 'not responding'.
Via stap per stap ben ik er achter gekomen dat Access op deze regel blijft hangen.
De code hiervoor is DIM ... as String.
Maw geen andere code ed.
Dus een 'msgbox' regel net voor de code hieronder.
De msgbox melding krijg ik nog en daarna niet meer.
Na de 'Set rsParent ...' regel ook een msgbox gezet. En die melding zie ik niet.

Code:
Set rsParent = CurrentDb.OpenRecordset("SELECT * FROM [TABLE]")

En een andere database ook een gelijkaardig probleem.
Om een etiket te printen.

Code:
DoCmd.OpenReport "LABEL", acViewPreview, , strLinkCriteria

Ook op deze regel blijft Access Runtime 2013 op hangen.

Als ik beide programma's uitvoer op een Windows Server 2012 R2 heb ik geen probleem.

Dus de vraag is : Waarom werken de codes (programma's) wel op een Windows Server 2012 R2 en niet op een Windows Server 2022 ?
De Access Runtime 2013 kunnen wij niet vervangen omwille van, heel lang verhaal, ons ERP pakket. Dat moet blijven.
Dus Access 2016 of de originele versie installeren kan niet.

Heeft iemand ervaring dat je vb een parameter moet aan-/afzetten ?

Ik weet dat de oplossing niet voor de hand ligt maar wil het toch posten in dit forum :-)
Hoop doet leven :-)

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Wanneer ik de tabel wil leeglezen op een Windows Server 2022 blijft het Access programma 'Hangen'.
Ik heb werkelijk geen flauw benul wat ‘leeglezen’ is, maar ik heb vandaag gelijk een boek gekocht, want het lijkt me geweldig: nooit meer bladwijzers hoeven te gebruiken om te zien waar je gebleven was met lezen :d.

Ik kan je probleem niet naspelen, dus daar heb ik helaas ook geen oplossing voor. Maar wellicht kun je toch een computer vinden met een volledig werkende Access versie waarmee je meer kan dan met een runtime. Die zijn nu eenmaal zeer beperkt qua programmeren.

Als het process blijft hangen 'no response' is het dikwijls een rechten kwestie. Windows server 2022 heeft een andere policy dan 2012. Het kan ook zijn dat je de juiste poorten niet hebt opengezet. Kijk ook eens na volgens welk protocol wordt gecommuniceerd. In een gelijkaardige situatie met als back-end SQL Server hebben we Named Pipes moeten activeren om het probleem op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan