Windows server maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen199

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo iedereen,

Ik zou graag een soort Windows server willen maken waar ik bestanden kan opslaan maar wel de ''vrijheid'' van windows heb. Ik zou het dan ook graag op een android telefoon willen besturen.

Zelf het ik niet veel ervaring op het gebied van server/netwerk want ik ben een 15 jarige die in de 3e klas op het VMBO zit en die dus zijn vakantie wil besteden aan iets leerzaams :d

Heeft iemand een voorstel? Het zou ook geen probleem zijn als de pc niet bij mij thuis staat maar bijvoorbeeld ergens anders op de wereld.
MVG Jeroen

Oké Jeroen, wat heb je tot je beschikking? Al een computer waarop de server moet draaien? Of een budget om een server te huren? Er is meer informatie nodig.

Kijk eens naar OwnCloud: klikkerdeklik! Dat is een zelfde omgeving als Dropbox die je zelf kan configureren en waar je alle vrijheid hebt en ook nog eens zelf kan hosten. Dit kun je downloaden en op een webserver zetten (zoals een Windows IIS server of Linux Apache server).

Voor een leuke tutorial kijk eens hier: klikkerdeklik!

Let op, alles is in het Engels.

Oké Jeroen, wat heb je tot je beschikking? Al een computer waarop de server moet draaien? Of een budget om een server te huren? Er is meer informatie nodig.

Ik heb een medion pc (i3 2x 2.10 Ghz + Nvidia GT330 + 1 TB HDD) en een Mini ITX moederbord die passief gekoeld is. Het probleem is dat ik geen beeld krijg, zelfs niet met een losse PCI kaart. Ik heb ook nog een IBM r60 maar dat lijkt me geen goed plan want daar zit een 40gb IDE hdd in en ik heb geen losse IDE's meer. Verder heb ik nog een 3.5''1,5 tb hdd, een 3.5'' 750 gb hdd en een 2,5'' 320gb hdd

Over het huren van een server: kan dat ook gewoon een server zijn waar je ook een website op host? Want die heb ik nog tot mijn beschikking namelijk.

Kijk eens naar OwnCloud: klikkerdeklik! Dat is een zelfde omgeving als Dropbox die je zelf kan configureren en waar je alle vrijheid hebt en ook nog eens zelf kan hosten. Dit kun je downloaden en op een webserver zetten (zoals een Windows IIS server of Linux Apache server).

Voor een leuke tutorial kijk eens hier: klikkerdeklik!

Let op, alles is in het Engels.

Leuk idee! ik ga hier wel wat mee proberen. Bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan