Windows Server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Lion93

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Ik lees allerlei artikelen op Wikipedia over Windows Server besturingssystemen, maar wat is dit nou eigenlijk? Ook zie ik het nieuwere Windows Home Server.

Ik heb ze al wel eens geprobeerd door middel van Virtualbox maar dan kun je niet echt netwerk zaken testen.

Ook hebben ze bij ons op school een systeem waarbij (leraren) vanaf alle computers, met hun eigen account, ingelogd kan worden. Wordt dit ook gedaan dmv een Server besturingssysteem?

Ik lees allerlei artikelen op Wikipedia over Windows Server besturingssystemen, maar wat is dit nou eigenlijk? Ook zie ik het nieuwere Windows Home Server.

Ik heb ze al wel eens geprobeerd door middel van Virtualbox maar dan kun je niet echt netwerk zaken testen.

Ook hebben ze bij ons op school een systeem waarbij (leraren) vanaf alle computers, met hun eigen account, ingelogd kan worden. Wordt dit ook gedaan dmv een Server besturingssysteem?

Ja zeker met Windows Server 2003 ( Bij mij op school dan )

Zie Printscreen dat bedoel je zo'n scherm ( Dit is in Vmware. Ik draai Server 2003 en dus XP PRO in Vmware waarin ik dus in kan loggen met een account dat op de Server staat

PS: Een Server Besturingssystemen Worden vaak gebruikt voor WebSite hosting, voor een school. vaak in een Aparte Ruimte daar staan alle gebruikers profielen opgeslagen of een Kopie op de pc

Bijlagen

• Logon Scherm XP PRO.png
    Logon Scherm XP PRO.png
    36,7 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Dus dit soort systemen werken dus zo dat op de server alle gebruikers staan en op de PC zelf niks?

Ook zie je vaak in je BIOS dat je op kunt starten via het netwerk. Hoe zit dit dan? Wordt in dit geval Windows XP van de eigen hardeschijf gestart of via Windows Server 2003?

Maar kan dit niet zonder server besturingssysteem ook? Want je ziet toch vaak bij bestandsdeling op Windows dat je een gebruikersaccount op de andere PC moet hebben? (Nooit begrepen hoe dit werkt) Moet dit nou een account zijn met precies dezelfde login gegevens of moet er gewoon naar dat account op de andere locatie worden gelinkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan