Windows Servr 2003 trusts en Administrator password kwijt???

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanclement

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Zomaar uit het niets kan ik niet meer remote inloggen op een server van me werk die in polen staat. Ik kan hem via rdp wel overnemen maar als ik inlog dan geeft hij aan dat het wachtwoord voor administrator niet klopt, en als ik de topdomain gebruikers gegevens gebruik dan geeft hij dat dat hij alle trusts kwijt is naar het top domain???
wat kan dit zijn en kan ik remote het wachtwoord niet changen naar de originele? zou hij gehacked zijn? moet ik nu het vliegtuig in om naar polen toe om hem te herinstalleren?

Alvast bedankt,

Stefan Clement
0628579831

Het lijkt erop dat de trust tussen het domein aldaar en je domein hier niet meer correct is, heb je een domain admin account van het domein in Polen?

Je zult ook de logging van de machine moeten gaan bekijken naar de reden. Aangezien het local administrator ww niet meer correct is zou ik hacking niet uit sluiten

Laatst bewerkt:
Local admin en domain admin werken beide niet terwijl ik de dag voor kerst nog wel heb ingelogd zonder problemen. het lijkt sterkt op een feestdag hacker ;-) maar hier wordt ik niet blij van. de trusts van andere domeinen heb ik geen last dus het is alleen in Polen.

Stefan

ik ga er van uit dat de verschillende landen allen een eigen domain hebben.
Tussen die domeinen ligt een trust. nu kan het zijn dat de trusts tussen polen en de rest niet meer correct zijn. maar de trusts tussen de andere domeinen nog wel correct is.
ervan uitgaande dat de domeinen ook nog eigen domainadministrators hebben zou een DA van het poolse domein nog moeten kunnen inloggen op de server in polen terwijl DA's van andere domeinen wegens een probleem in de trust niet meer functioneren

ik ga er van uit dat de verschillende landen allen een eigen domain hebben.
Tussen die domeinen ligt een trust. nu kan het zijn dat de trusts tussen polen en de rest niet meer correct zijn. maar de trusts tussen de andere domeinen nog wel correct is.
ervan uitgaande dat de domeinen ook nog eigen domainadministrators hebben zou een DA van het poolse domein nog moeten kunnen inloggen op de server in polen terwijl DA's van andere domeinen wegens een probleem in de trust niet meer functioneren

IDD we hebben 38 kantoren en ieder een eigen domain, en alle andere zien GDANSK (poland) server nog wel maar hebben geen relatie meer met de server, onze topdomain server ziet hem ook en communiceert er ook mee. hij krijgt gewoon een goed Ip van de dhcp server en van de dns server de juiste naam. maar wat ik ook probeer om in te loggen het werkt niet, ik heb ook al lokale usernamen en wachtwoorden gebruikt top users domain users maar no luck so far... zoals ik al zei ik kan hem wel overnemen maar niet meer inloggen? misschien is er een workaround om er toch in te komen? of moet ik vast mijn ticket gaan boeken?

Stefan

Indien je geen GDANSK domain admin meer kan gebruiken en geen lokale server admin meer gebruiken kan, geen ILO achtige oplossing hebt.
ILO is een remote control manier wat je kan zien als een KVM switch over het netwerk heen waardoor je de machine al voordat windows om de hoek komt kijken kan beheren (om bijvoorbeeld de bios te kunnen aanpassen e.d.).
Dat soort tools hebben namelijk ook vaak wel de mogelijkheid om een virtuele floppy drive/cdromdrive te laden. Als je die moglijkheid nog wel hebt geef dat even aan voordat je een ticket boekt

Indien je geen GDANSK domain admin meer kan gebruiken en geen lokale server admin meer gebruiken kan, geen ILO achtige oplossing hebt.
ILO is een remote control manier wat je kan zien als een KVM switch over het netwerk heen waardoor je de machine al voordat windows om de hoek komt kijken kan beheren (om bijvoorbeeld de bios te kunnen aanpassen e.d.).
Dat soort tools hebben namelijk ook vaak wel de mogelijkheid om een virtuele floppy drive/cdromdrive te laden. Als je die moglijkheid nog wel hebt geef dat even aan voordat je een ticket boekt

ILO zit wel op maar dat wordt niet gebruikt... dus dat helpt ook niet echt...

Dattie niet gebruikt word wil niet zeggen dat jij hem niet kan gebruiken :)
Kun je er bij?

Dattie niet gebruikt word wil niet zeggen dat jij hem niet kan gebruiken :)
Kun je er bij?

Die stekker zit er niet in, dat is nog nooit gebruikt... weet niet eens of die kabel uberhaupt nog in dat pand ligt. een oud collega heeft die server geinstalleerd ;-) je ziet het resultaat...
hij was ook tegen ILO...

Dan zou ik die collega maar op pad sturen naar polen. Je weet nu waar je ILO voor zou kunnen gebruiken..... (gelukkig voor hem is hij al een oud collega.... anders hadtie dat van mij nu wel mogen worden)

ik zie 123 geen oplossing misschien dat er nog anderen iets weten om zonder (semi) fysieke toegang weer toegang tot de server te krijgen.

Als laatste redmiddel kun je misschien iemand aldaar nog vragen om een herstart uit te voeren maar ik ben bang dat je daarmee het probleem ook niet oplost
Nu weet ik niet wat de impact van deze verstoring is op de gebruikers maar indien er nu in zijn geheel niets meer met de server gedaan kan worden zou je kunnen kiezen om iemand daar het dinbg volledig uit te zetten (voor het geval dat het toch een hack aanval is)

Laatst bewerkt:
Een herstart lijkt me inderdaad verstandig om te proberen voordat je een ticket boekt. Wel apart dat RDP de enige mogelijkheid is om bij een server te komen die vanuit het buitenland beheerd wordt. Wat hebben jullie tegen iLO?

iLO voor normaal beheer werkt niet echt prettig maar in dit soort situaties zou je altijd iets van KVM over IP of iLO moeten hebben.

Een herstart lijkt me inderdaad verstandig om te proberen voordat je een ticket boekt. Wel apart dat RDP de enige mogelijkheid is om bij een server te komen die vanuit het buitenland beheerd wordt. Wat hebben jullie tegen iLO?

iLO voor normaal beheer werkt niet echt prettig maar in dit soort situaties zou je altijd iets van KVM over IP of iLO moeten hebben.

Een herstart gaan we morgen even uitvoeren en ik heb niks tegen ILO maar de gene die normaal het oosten van Europa voor zich nam die wou er niks van weten en liet dus ook die kabels niet achter voor situatie zoals deze. maar we gaan even kijken wat er gebeurt na de herstart.

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan