Windows setup herkent HDD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMax

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Berichten
171
Ik heb het al meerdere malen geprobeerd, met meerdere besturingssystemen (Windows 98/XP, Ubuntu, Xubuntu etc) maar mijn HDD wordt als nog niet herkent. Hij niet overleden want ik had hem een week geleden nog gebruikt.

bvb :thumb:
 
sata schijf
 
Zoek info over je chipset, bekijk welke controller die heeft. (IDE Controller)
Hiervan zet je een disk-driver (minder dan 1400kb) op een diskette en gebruik die bij de installatie.

Bij windows xp bijv: Druk op F6 om een niet-microsoft apparaat te installeren. (Of iets dergelijks) Dit zie je direct na het booten van de installatie-cd.
 
Dan zit ie er misschien niet goed in.

Is dat de enigste schijf in je systeem? Heb je hem op master of slave staan?
 
Dus aantal mogelijkheden:

HD niet goed aangesloten (ide kabel / stroom)
Bios niet goed ingesteld
HD overleden
Ide kabel kapot
Ide poort op mobo kapot
 
Dus aantal mogelijkheden:

HD niet goed aangesloten (ide kabel / stroom)
Bios niet goed ingesteld
HD overleden
Ide kabel kapot
Ide poort op mobo kapot

De HD is goed aangesloten want ik heb er zit ook nog een brander in die wel wordt herkend en werkt en ik heb de snoeren al wel is omgedraaid.
Maar ik denk dat hij inderdaad overleden is. Nieuwe kopen dus? :(
 
nou ik ga dat nog niet adviseren.

Eerst even uitlegje vragen:
1. heb je na vorige week (toen de schijf nog werkt) iets aan je hardware veranderd?
(schijf in een andere pc gehangen, dvd-brander geplaatst, etc)
2. Hoor je de schijf fysiek wel als je je computer aanzet (ratelen)
 
nou ik ga dat nog niet adviseren.

Eerst even uitlegje vragen:
1. heb je na vorige week (toen de schijf nog werkt) iets aan je hardware veranderd?
(schijf in een andere pc gehangen, dvd-brander geplaatst, etc)
2. Hoor je de schijf fysiek wel als je je computer aanzet (ratelen)

1. Ja, ik heb de HDD in een andere kast gestopt, daar deed hij het niet in. Dus toen heb ik hem weer terug in de ouwe kast gestopt. Ik heb er een dvd-brander in gestopt die er vroeger ook in zat, maar die ik een tijdje in een andere pc had gehangen, die zit daar nu gewoon weer in.
2. Ja, hij wordt warm en ik kan hem horen.

Bios niet goed ingesteld

Dit kan niet want hij heeft het hiervoor in dezelfde kast en dezelfde mobo nog gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens op de harde schijf: Daar zit een plaatje op hoe je de jumper moet zetten:
Dit moet goed staan, anders werkt de boel niet.
Als je niet snapt hoe dit precies werkt, dan kan je altijd een foto van dit plaatje maken en hier plaatsen. En je kan een foto van de achterkant van de schijf maken (dus waar alle kabels in gaan), daar zit de jumper-instelling.

Ik kan niet zeggen: t moet zo en zo: Er is hier best veel verschil in.
 
Kijk eens op de harde schijf: Daar zit een plaatje op hoe je de jumper moet zetten:
Dit moet goed staan, anders werkt de boel niet.
Als je niet snapt hoe dit precies werkt, dan kan je altijd een foto van dit plaatje maken en hier plaatsen. En je kan een foto van de achterkant van de schijf maken (dus waar alle kabels in gaan), daar zit de jumper-instelling.

Ik kan niet zeggen: t moet zo en zo: Er is hier best veel verschil in.

Hij staat op Master. Maar dat zie ik niet in de BIOS staan
 
Hij staat op Master. Maar dat zie ik niet in de BIOS staan
Je hebt soms:

Master without Slave
Master with slave

Dus als hij op master without slave staat, terwijl je een dvd op slave hebt, dan ziet ie niets.
Zie je de harde schijf ook niet terwijl je de dvd uitschakeld?
 
Je hebt soms:

Master without Slave
Master with slave

Dus als hij op master without slave staat, terwijl je een dvd op slave hebt, dan ziet ie niets.
Zie je de harde schijf ook niet terwijl je de dvd uitschakeld?

nee
 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ED V
Hoi,
Gebruikt op welke manier ?

ED

Er staat nog Windows op en een paar spellen


umm...ik vroeg niet wat er nog op staat maar hoe die is gebruikt..da's ff iets anders..:)

en....

1. Ja, ik heb de HDD in een andere kast gestopt, daar deed hij het niet in

Wat moeten we hier precies bij denken?....proberen Windows van die schijf op te starten? (wat niet gaat in een ander systeem).....proberen te benaderen vanuit een opgestarte windows op een andere schijf?...lijkt me toch relevante info..:)


en...zo gauw stellen dat een schijf is overleden is ook wat drastisch.....vaak kunnen het in eerste instantie gewoon wat beschadigde sectoren zijn die alleen maar hoeven te worden hersteld en dan draait ie vaak daarna weer gewoon als tevoren.

(ik had anders al enorm veel schijven weg moeten gooien...:) )

ED
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan