Windows setup loop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurjenvdm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2011
Geachte Helpmij lezers,

Ik ben al een tijdje bezig om voor mijn jongere zusje mijn oude laptop weer gebruiksklaar te maken en heb dit op de volgende manier geprobeerd te doen.

De laptop is al een oudje en daarom besloot ik om windows opnieuw te installeren.

Er stond windows xp home op, ik heb een volledige windows xp pro versie gedownload. hier heb ik de setup van gestart en vervolgens startte de laptop opnieuw op. Hierna ging de setup verder en werd mij gevraagd of de al bestaande windows versie verwijderd kon worden. Dit leek mij geen probleem omdat ik al een back up had gemaakt van de bestanden die van waarde waren.

Windows xp pro werd dus als het ware over de oude windows xp heen geschreven. Tijdens de installatie kwam er echter een melding dat er 2 bestanden missen in de I386 map, namelijk presetup.cmd en setupORG.exe. De installatie werd afgebroken en ik werd teruggestuurd naar het start-up screen.

Na het nodige google werk kwam ik erachter dat in de I386 map een bestandje genaamd TXTSETUP.SIF staat waar onder [SourceDisksFiles],

presetup.cmd = 1,,,,,,,2,0,0
setupORG.exe = 1,,,,,,,2,0,0

gevoegd moest worden.

Steeds als ik de laptop opstart krijg ik de melding dat Presetup.cmd en setupORG.exe ontbreken op de C-schijf (deze ontbreken echter niet maar zoals gezegd staan er in het bestand TXTSETUP.SIF 2 kleine regeltjes niet vermeld)

De laptop blijft elke keer dus op de C-schijf naar deze 2 bestanden zoeken maar omdat de oude windows xp er af is kan ik niet meer windows in komen om het te fixen...

Ook kom ik de safe mode niet in.

Mijn vraag luidt daarom kortom: Wat nu?

Alle suggesties zijn welkom, ik zou het namelijk doodzonde vinden als deze laptop nu volledig afgeschreven moet worden.

Ik kijk uit naar jullie reacties en zal mijn topic frequent bekijken om op jullie reacties te kunnen reageren.

Met vriendelijke groet,

Jurjen

XP professionall gedownload, via een torrentsite.
Lekker bezig.
Waarom installeer je niet XP home is het wel legaal.
Zorg voor een bootable image en gebruik gewoon je licentie die op je machine staat.
Opstarten ermee, en ga door tot je de optie krijgt om de schijf te formatteren. Kies voor snelformatteren (anders duurt het nogal lang) NTFS.
De rest wijst zich vanzelf.
Evt. drivers bij de fabrikant te downloaden.

Hallo Coen,

Ik heb op jou advies een boot CD gemaakt.

Met Nlite heb ik deze bootable CD gemaakt, op de laptop kies ik bij het boot menu voor de CD,
deze vindt hij maar ik kom weer uit bij het lichtblauwe scherm met de melding dat presetup en setupORG ontbreekt :(

Mvg,

Jurjen

Jurjen heeft je laptop een diskettedrive ?
Zo ja, download een opstartbare disk van http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm en kies voor Windows 98 SE en start daarmee op.
Kies voor fdisk en partitioneer je HDD (je zult hem daarna moeten formatteren ) en het gaat wel lukken.
Er staan bestanden op je HDD die de boel in de war sturen.

Hallo Coen,

Op dit moment ben ik via diezelfde CD bij het formateren gekomen, hij is nu bezig ik laat je weten of het gelukt is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan