windows setup start vanaf cd elke keer opnieuw, andere schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vikings

Banned
Lid geworden
1 apr 2006
ik heb paar dagen terug, windows opnieuw willen installeren, na het formatteren, en het copieeren van bestanden (van windows 2000) start de computer opnieuw op. (is normaal) maar dan start het vanzelf weer vanaf cd. :confused: (schijf van 30GB)

ik heb er al een andere schijf in gezet, maar deze is te traag voor windows, het is een oude schijf, windows installerd daar wel op en alles draaide

nu heb i kdie trage schijf er uit gehaalt, en een snellere ingezet, is iets kleiner, maar weer het zelfde probleem, (20GB)

de jumers zit op cs enable (van die schijf die er al in zat(30GB) en CS op die andere schijf... (20GB)
deze zit samen op de cdrom speler.

meestal start windows dan en gaat het verder met de setup, maar dit heeft het altijd goed gedaan.
geen problemen...

dacht dat het aan de schijf zou liggen.

dit zou het probleem kunnen zijn, en dat die andere (20gb schijf) ook niet goed is.

paar jaar geleden is windows ook opnieuw geinstallerd, en was dit geen probleem.

waar zou het aan kunnen liggen, met die trage schijf was er geen probleem, met installeren, en jumpers op die 30GB die er in zat, WAS ook geen probleem

en die 30gB schijf die er in hoort is ook niet de jumpers verandert.
heeft het altijd gedaan.

Laatst bewerkt:
jumper moet zowiezo op master staan als het een boot disc betreft

jah, idd.

heb ik ook al gedaan...

en cd cd op cs, cable select, maar dit helpt ook niet.
als ik cd op cs zet, en schijf op master, dan kwam er volgens mij. dat het geen schijf kon vinden.

maar dit heeft wel gewerkt
op cs, allebij (cd en hdd). (haha of het kan aanmij liggen)

cd en hd, zitten op 1 ide kabel.
zo heeft het ook gezeten.
dus het moet zo wel lukken.

anders maar op andere ide, ide2 op het moederbord.

owjah, en het gekke is ook dat cd zelf start, komt geen melding om op toets te drukken om vanaf cd te starten,

Laatst bewerkt:
ik kom er nu helemaal niet meer uit, ik heb die schijf (die trage) waar windows opnieuw was geinstallerd er op gezet, op de zelfde ide kabel waar de cdromspeler op zit, maar windows start niet op

schijf staat op master. cdrom op cable select.

op het moederbord zit het op IDE1 (van IDE1 En IDE2)

Zet de cdrom, wanneer die aan dezelfde kabel zit als de master harddisk, niet op CS maar op slave

hebi k net gedaan,

met de trage schijf, als ik pc aanzet en wacht tot windows start, gebeurt er dus niks niks niks...

die trage schijf die er in zat waar windows goed op draaide, zat op de ide2 samen met de slechte schijf, (30GB) om dat nog niet alles gebacjupt was. die 30 GB zat gewoon samenm met die CD-Speler.
alleen bij windows installeren starte de pc daarna op en start het de windows install weer. vanzelf.

Ik kan het niet precies helemaal volgen, maar het moet in ieder geval zo:

1e IDE aansluiting
Harddisk met besturingssysteem als MASTER
CDrom als SLAVE

eventueel 2e IDE aansluiting
2e harddisk als MASTER

Ok, 1 kabel met drie aansluitingen dus:

1x naar de 1e IDE poort van je moederbord
1x naar je harddisk met jumpersetting Master
1x naar je CDrom met jumpersetting Slave

Pas wel op dat je de stekker in je moederbord goed plaatst!!!

ik heb 3 schijfen nu:

1 schijf die er in hoord waar windows paar dagen geleden opnieuw wilde installeren, maar probleem, na formatteren en bestanden copieeren, start computer opnieuw op. (wat normaal is) maar daarna start cd cd (windows 2000) vanzelf opnieuw op.
dan kan ik wel het rondje door blijven gaan, maar dat heeft geen zin.

ik heb toen een andere schijf er in gezet,

2e schijf (waar windows op stond) (die schijf is traag)die trage schijf hat ik toen op IDE2 op het moederbord. en die slechte schijf (dacht ik dat het slecht was, ik probeer nogsteets). heb ik laten zitten op ide1, (om dat er op die slechte schijf nog wel gegevens op D stonden, c was al geformatterd, en dus mislukt ook elke keer opnieuw)

ik heb dus windows2000 op die trage schijf toen geinstallerd, wat wel goed ding (op die IDE2) maar nu wil ik dus eigenlijk proberen die schijf dat ik dacht dat die slecht was. opnieuw te formatteren, partities maken enzz. dit kan ik wel doen, maar na opgeven waar windows moet installeren op welke partitie enz. waarvan partitie c en d gemaakt is. (windows op c) start pc na het copieeren van bestanden opnieuw op.

klinkt goed. maar het probleem is dus dat het vanzelf opnieuw start naar cd. (windows 2000). als ik de cd er uit haal. dan gaat setup ook niet door.

- wat ik dus geprobeert heb nu
die schijf waar windows op staat nu die trage schijf. om te proberen of de master en slave goed staat gebruikt voor het starten, die schijf als master, en cd als slave, maat nog start windows niet op. (van die trage schijf).

wel op ide2 waar het opzat als tijdelijk, want ik wilde het zoizo opnieuwinstalleren, op andere schijf, maar vanwegen die D waar nog gegevens op stonden, kon dat niet.

hoop dat et nu wat duidelijker is :-):D :p

missichien...

maar hoe kan het dan dat het vanzelf weer start van cd. als het wel op de zelfde ide kabel zit, en wanneer het op een aparte idekabel zit op ide2 op moederbord, dan is er geen probleem, terwijl het wel gewerkt hebt,
paar jaar geleden is windows nog op die schijf geinstallerd. dus w.s. die die schijf niet defect. of iets.

want het zelfde heb ik met een andere schijf (20 GB) die het zlefde probleem heeft. op die idekabel. (op moederbord 1).

in de bios staat als eerste:

1e: CD
2e DHH
3e Flop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan