Windows setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Berichten
4
Ik heb een nieuwe S-ATA hdd op mijn asus p5w dh delux gezet, als ik nu van de WinXP cd opstart, krijg ik de melding hardware configuratie controleren. Vervolgens druk ik op F6 voor het laden van de S-ATA drivers en dan krijg ik de volgende melden

kan het bestand \i386\biosinfo.inf niet in het geheugen laden


en daarna sluit de pc zichzelf af.

ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen

b.v.d.
 
Re

hey beste robbie1986

ik weet niet hoeveel sata poorten je heb op je moederbord maar probeer is een andere

heb je dan nog steeds het zelfde probleem zou ik een ander floppy pakken en daar de data op zetten

wat je ook nog zou kunnen proberen is met een programma je geheugen testen (maar dit lijkt me waarschijnlijk)

hoop dat het zo gaat lukken.:thumb:
 
Dit probleem doet zich volgens Microsoft voor bij een Windows update. Stond / staat er al wat op die nieuwe schijf / een andere schijf / partitie van het systeem?
Staat de nieuwe schijf wel als 1e boot schijf in het bios of staat een andere SATA als boot schijf hoger vermeld?

klik hier voor het artikel van Microsoft.
 
Bedankt voor jullie, snelle reactie!
alle onderdelen komen zo uit de doos, en er zit 1 SATA DVD/CD speler in en 1 SATA hdd

boot volgorde

CD
Hdd
floppy
removable device??(geen id wat dat mag zijn)

bij de overige SATA poorten staan opdrukken zoals EZ RAID en RAID 1 enz, zijn die ook daar ook geschikt voor?

mvg
 
Intel ICH7R South Bridge:
* 1 x UltraDMA 100/66/33
* 3 x Serial ATA 3.0Gb/s with Intel® Matrix Storage Technology with RAID 0, 1, 5 support

Jmicron JMB363 controller
* 1 x UltraDMA 133/100/66
* 1x Serial SATA 3.0Gb/s
* 1x External Serial ATA 3.0Gb/s (ASUS SATA-on-the-Go)
* Support SATA RAID 0, 1 and JBOD (by 1x External SATA & 1x Internal SATA)

Silicon Image 4723 Hardware RAID controller (ASUS EZ-Backup)
* 2 x Serial ATA 3.0Gb/s with RAID 0, 1 support
* Support RAID 10 cross Intel® ICH7R and Silicon Image 4723 controller

De kans dat je op de verkeerde controller zit is idd. aanwezig, je kunt kiezen uit 3. Ik gok erop dat je de middelste moet hebben (ik heb alleen geen verstand van pc's bouwen dus......) Bovenstaande tekst is van de Asussite.
 
Laatst bewerkt:
RE: removable device

dat is een externe cd/dvd speler via usb of een externe floppy drive noem maar op:thumb:

even om het vragen pakket compleet te maken:>
 
Ben ondertussen op vakantie geweest, gooide de computer aan toen ik weer thuis was. voila windows setup...
wat het probleem nou was weet ik echt niet... anyway

iedereen hartstikke bedankt voor de hulp!
 
Kan wel kloppen, een aantal Helpmij mensen is bij je langs geweest. Heb je het visitekaartje niet naast de pc zien liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan