Windows sluit explorer.exe af

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Beste mensen,

Ik wilde vandaag even wat zoeken via start > zoeken > naar bestanden of mappen.
Dus ik open dat venster, en type mijn zoekterm in. Er worden uiteraard zoekresultaten weergegeven, maar enkele seconden later sluit dit venster automatisch, en stopt explorer.exe met werken (omdat alles blauw wordt, zoals je bij het stoppen van explorer.exe krijgt). Die start automatisch weer op, dus in totaal duurt dit 2 seconden.

- Alle windows updates geïnstalleerd
- Nieuwste drivers
- Geen virussen
- Windows 8 64-bit PRO

hardware:

I7 3770K
P8Z77-M PRO
ASUS Geforce GTX 660TI DC2-2GD5
4X4GB RAM 1600mHz DDR3
1X 1TB HDD 1X 2TB HDD 1X 128GB SSD (C schijf)
Verdere dingen doen er nu even niet toe.
Hoe kan dit? Ik heb al meer kleine problemen (bijv. het niet kunnen zien van filmpjes op youtube als ik de kwaliteit verhoog)

Een windows-herinstallatie is niet echt mogelijk aangezien in tientallen programma's erop heb staan, en ~200-400GB aan downloadgames.

Heeft iemand een oplossing?

Volg eens deze instructie, waarbij ShellExView (nieuwste versie) hier te downloaden is.
Niet vergeten om het programma eerst uit te pakken en shexview.exe te rechtsklikken en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik krijg de melding dat hij afgesloten is niet hé, ik krijg alleen 2 blauwe schermen (Duo monitor), en dan komt alles in 2 seconden weer terug. Dit is puur bij het zoeken van bestanden en nergens anders. Maakt het uit of ik de melding wel of niet krijg?

Ik weet niet 100% zeker of explorer.exe eigenlijk sluit, maar dat lijkt mij zo.

Laatst bewerkt:
Of explorer crasht (en daarna automatisch weer wordt opgestart) of zichzelf afsluit en daarna weer wordt opgestart vind ik maar een klein verschil...
Gewoon uitproberen, dus.

Tijs.

Alvast bedankt, zal het morgen of straks even uitproberen, heb het nu nogal druk. Hopelijk werkt het :)

Je kunt alles altijd weer terugzetten naar hoe je het aantrof in shellexview, als het niet helpt :)
Vandaar dat ik zei dat je het altijd kunt proberen, want er gaat niets kapot en je kunt alles altijd weer terugzetten naar hoe het was.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan