windows sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Als ik windows definitief wil afsluiten (start, computer uitschakelen, uitschakelen) start hij (na te zijn afgesloten) weer automatisch op. Hij neemt de kenmerken van de groene button (opnieuw opstarten) over. Er resty dan niets anders dan de stekker uit het stopcontact te trekken. Als ik hierna windows weer opstart komt het bios scherm te voorschijn. Als ik dit afsluit kan ik windows weer gebruiken.
Dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
Wie weet een oplossing.
gr. Harrie

Systeemherstel voor de datum dat het misging werkt niet. Systeemherstel na deze datum werkt wel maar het probleem is hierna niet opgelost.

kan je dat niet regelen bij energiebeheer ( comfiguratiescherm)?

Doe het volgende eens:
Windows-toets+ Break(Pause)-toets > tablad Geavanceerd > onder Opstart- en herstelinstellingen > knop Instellingen > De computer automatisch opnieuw opstarten > uitvinken.
Nu is het de vraag of Windows met een BSOD (Blue Screen of Death, blauw scherm) en een foutmelding komt > plaats deze dan hier.

Als ik dingen heb uitgevoerd die GIGA adviseerde komt er inderdaad een foutmelding
iro l not-less-or-equal.
Omdat dit de eerste keer was dat ik deze foutmelding zag heb ik de computer opnieuw opgestart. Dezelfde foutmelding kwam weer te voorscheen. Via systeembeheer kon ik ook geen hardware probleem ontdekken. Aan het einde vanm het bericht stond nog de volgende technische informatie: 0z0000000x 0x000002dc, 0x000000ff, 0x00000000,
0x804e35eg

Kijk zelf ook maar mee naar een oplossing via deze site

Kun je ook een printscreen plaatsen van die foutmelding zodat we precies kunnen zien wat ie aangeeft !

Heb je alle updates van windows geinstalleerd ?

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost. De laatste suggestie werkte. Via de troubleshooting link werd ik er op attent gemaakt dat het probleem wel eens kon zitten in het brandprogramma Roxio easy cd creator. Nadat ik deze opnieuw had geinstalleerd had ik het programma niet gecheckt op updates. Na dit te hebben gedaan en de pc opnieuw had ge-reboot ging het afsluiten ook weer prima.
bedankt voor de tip.

Harrie:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan