Windows sluit niet meer af na AVG incident

Status
Niet open voor verdere reacties.

sufferd

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Zoals bij velen crashde ook hier de pc na het de foutieve virusmelding door AVG afgelopen november. Heb de pc weer aan de praat gekregen met een recoverydisc, maar helemaal stabiel loopt Windows nog niet. Om te beginnen sluit hij niet meer af, de pc moet dus via de aan- en uitknop uitgeschakeld worden. En bij het internetten slaat de boel soms ook op hol en openen zich in now time steeds nieuwe vensters. Een ander probeleem is dat soms alle emails uit Outlook Express weg zijn (tegenwoordig laat ik bij de server kopiën achter) En -maar ik weet niet of dat met AVG te maken heeft- steeds vaker komt de melding dat er onvoldoende virtueel geheugen is.
Bij voorbaat dank.

Hoi, Wat versta jij onder recovery?

Heb je de c: schijf helemaal geformateerd?
Ik denk dat een schoone installatie de oplossing biedt. Dus alles eraf d.m.v. een formatatie of partitie verwijdering! Zorg echter wel dat je een goede backup hebt van al je gegevens en drivers!

WELKOM OP HELPMIJ

wat als je dit een probeert?als je aan een cd kunt komen

Opstarten van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Alvast dank voor jullie adviezen.
Bij deze pc zat geen cd van windows alleen een recoverydisc en drivers etc. Op de site van AVG hadden ze het over een avgrsx.exe_off dat je in avgrsx.exe moet veranderen maar er is geen avgrsx.exe_off te vinden wel een avgrsx.exe. Uit de virusfault heb ik een dll bestand naar de mappen verplaatst. Moet ik daar nog iets mee doen ?

Laatste update ; ik heb van microsoft updates gehaald en nu kan de Windows weer gewoon afgesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan