windows sluit opeens af,rare piepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroentje80

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2002
Als ik na een tijdje de pc aan hebt,sluit windows xp soms na een tijdje opeens af ,en maakt hij rare piepjes,wat kan het probleem wezen?

Zijn het lange- of korte piepjes?

Leg even uit hoevaak ie piept enzo en hoe lang...

het zijn piepjes achter elkaar net een soort sirene,en ze houden niet op todat je de computer uitschakeld en de stroomsnoer eruit trekt

Het sirene geluid is meestal een te warme cpu.

waar moet ik naar kijken op speedfan? dit geeft hij aan opdit moment

temp2 : 50 C
temp3 : -47 C
temp : 43 C
temp1 : 32 C

Sorry, maar ik heb het programma zelf nooit gebruikt.

Maar dit staat in de ZDNet beschrijving:

Als je SpeedFan minimaliseert zie je de CPU-temperatuur in de systeemtray verschijnen

Dat maar even doen dus, dan even een spel gaan spelen of zo en de temp in de gaten houden.

Ik heb een AMD Athlon XP 2000+ , 512 MB ram-geheugen, hoe hoog mag de CPU-temperatuur dan ongeveer zijn?

De maximale temperatuur voor een Athlon 2000+ is 85 graden, nou is het zeker niet aan te raden dit langere tijd vol te houden, het zal de levensduur van de processor bekorten.
Maak inderdaad de kast eens open en kijk of alles schoon is en alle fan's draaien.

Weet je welk moederbord er in de pc zit? Vaak zijn er bij de fabrikant daarvan ook tooltjes te vinden die de temperaturen uitlezen, maar dan wel op de juiste manier.

Ik heb dit probleem ook soms er is ook een foutmelding aan veronden normaal.probeer deze te ontcijferen.En een AMD kan heus wel 85 graden hale ma das ni gezond!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan