Windows Small Business Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

hinterglemm

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
Heeft iemand ervaring met Windows Smaal Business Server? Ik weet wel wat de mogelijkheden zijn, maar de installatie vind ik nog wat ingewikkeld. Heb tot nu toe dan ook geen duidelijk nederlandstalige handleiding daarvoor kunnen vinden.
Ik wil overstappen van SBS 2003 naar 2008 ivm nieuwe server. SBS 2011 vindt ik nog te prijzig en is tevens gebaseerd op 2008 versie heb ik gelezen..

Bij SBS 2008 zaten ook 5 CAL's bij, welke dan op de gebruikerscomputers moeten worden gezet.. Ik heb 6 computers welke aangesloten moeten worden op de server.. Moet ik dan een extra CAL nemen, of zijn die alleen verkrijgbaar per 5?
Op de computers staat Windows XP, is dat oke icm SBS 2008?
Wie kan mij op gang helpen?
Hoe moet ik de software op alle computers zetten, hoe werkt het bijv. met Office, met clouding enzo..
Bedankt voor de reactie alvast.

Ik heb ervaring met Small Business Server 2008 dus vraag maar, ik weet niet alles hoor.

Wij hebben ook meer dan 5 pc's aangesloten en geen probleem met CAL'S. XP kan als het goed icm SBS 2008.
Kan je wat preciezer wat betreft:
Hoe moet ik de software op alle computers zetten, hoe werkt het bijv. met Office, met clouding enzo..

En ik wil je best op gang helpen hoor.

Geen idee wat het prijsverschil is maar ik zou voor SBS 2011 gaan. SBS 2011 heeft Exchange 2010 en deze is sneller en heeft minder geheugen/resources nodig dan Exchange 2007 (waar SBS 2008 gebruik van maakt)

Verder is SBS2011 gebaseerd op Windows Server 2008R2, SBS 2008 is gebaseerd op de normale 2008 server. Dit kun je vergelijken met Vista (server 2008) en Windows 7 (server 2008R2)
De remote portal van 2011 zit ook wat beter in elkaar. Thuiswerken gaat dus een stuk makkelijker met SBS 2011.

De cals gaan per 5 voor zover ik weet. Je zult dus 5 extra cals moeten aanschaffen. Je hoeft de cals niet toe te voegen op de server zoals bij SBS 2003. Het is puur administratief.

Windows XP gaat prima samen met SBS2008 en 2011. Voor Office is dit een ander verhaal. Office 2003 kan nog (met wat handmatige aanpassingen in de instellingen), Office 2000 kan geen verbinding met Exchange 2010 maken. (2007 weet ik niet zeker)

Bedankt voor jullie reacties.
Is het eenvoudig om onze SBS 2003 en Exchange server (mail en agenda's etc) om te zetten (migreren) naar SBS 2008?
Zou niet weten namelijk hoe ik onze mailing over kan zetten.
Dus de CAL's moet je zien als een soort licentie, waarbij er bij controle naar het aantal computers wordt gekeken, zoiets?
Office 2010 werkt wel goed icm Exchange neem ik aan? Moet ik de nieuwe office dan op elke computer installeren of via de SBS? Dat je een soort cloud effect heb..?

Ik heb mijn oog laten vallen op een tweedehands server met SBS 2008, omdat onze huidige server geen genoeg geheugen en processorkracht heeft.
Het moet dus met een klein budget, om de problemen op te lossen.

Ik kan het ook over een andere boeg gooien en een NAS server nemen, naast de SBS 2003. Dit is een goedkope en tijdelijk een goede oplossing lijkt me? Dan kunnen de gebruikers eenvoudig bij de data en de printer wordt gedeeld. Verder kan men de mail en agenda bereiken d.m.v. de SBS 2003 die daarnaast nog draaid..

Hoe is jullie idee hierover?

Windows SBS 2011 vraag

Hoi 112fan,

Ik lees dat jij op de hoogte bent van SBS 2011.
Ik heb vorige week SBS 2011 aangeschaft en ben aan de gang gegaan met installeren op een nieuwe server voor mijn bedrijf (ik had tot op heden geen server).

Nu vertelde de IT-man waar ik de server heb gekocht dat ik het eenvoudig allemaal zelf kon regelen.

Ik loop echter tegen het volgende aan:
- ik wil graag gebruik maken van Microsoft Exchange 2010 en wil de emails van de medewerkers ook via Exchange laten lopen. Wat is echter het adres van de exchangeserver die ik mijn medewerkers moet geven. Waar kan ik dat vinden?
Moet ik dat uit de Exchange management console halen of?

Ik had gehoopt dat er een handleiding voor 2011 bij zou zitten, maar er zat helemaal niets bij. Wellicht weet jij waar ik zoiets kan aanschaffen. (SBS voor "dummies"?). Ik ben geen nitwit qua computers, maar van servers heb ik minder verstand.

Wellicht dat jij me kan helpen.

Groet en alvast bedankt.
Abrucx

Indien er vragen zijn over de mogelijkheden en kosten van een migratie van Microsoft Windows Small Business Server 2003 naar Microsoft Windows Small Business Server 2008/2011 helpen wij u graag. Ook indien er vragen zijn over de implementatie van Cloud oplossingen zoals Office 365.

Via onderstaande link kunt u een formulier invullen met contactgegevens zodat wij u kunnen contacteren.
Gelieve bij het invullen van het contactformulier kenbaar te maken dat u een zakelijke gebruiker bent.

https://support.microsoft.com/conta...id=sw;nl;1517&ws=salesandlicensing&ws=support

@abrucx Op http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb123762.aspx kunt u uitleg krijgen over de mogelijkheden van de Exchange Management Console en wordt uitgelegd waar u de gegevens van uw serverconfiguratie kunt vinden.

Hoi 112fan,

Ik lees dat jij op de hoogte bent van SBS 2011.
Ik heb vorige week SBS 2011 aangeschaft en ben aan de gang gegaan met installeren op een nieuwe server voor mijn bedrijf (ik had tot op heden geen server).

Nu vertelde de IT-man waar ik de server heb gekocht dat ik het eenvoudig allemaal zelf kon regelen.

Ik loop echter tegen het volgende aan:
- ik wil graag gebruik maken van Microsoft Exchange 2010 en wil de emails van de medewerkers ook via Exchange laten lopen. Wat is echter het adres van de exchangeserver die ik mijn medewerkers moet geven. Waar kan ik dat vinden?
Moet ik dat uit de Exchange management console halen of?

Ik had gehoopt dat er een handleiding voor 2011 bij zou zitten, maar er zat helemaal niets bij. Wellicht weet jij waar ik zoiets kan aanschaffen. (SBS voor "dummies"?). Ik ben geen nitwit qua computers, maar van servers heb ik minder verstand.

Wellicht dat jij me kan helpen.

Groet en alvast bedankt.
Abrucx

@Abrucx

hoe gaat het met uw sbs2011 installatie, ik kan je met alles hulpen, direct mailen kan ook *KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
@wwwstudio,

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je mail adres verwijderd. Helpen doen wij via het forum. Daarnaast is deze topic van 2011. Oude topics mogen met rust gelaten worden, wat ook in onze voorwaarden aangegeven staat.Ik sluit deze daarom nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan