windows sounds system device ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Wanneer ik in apparaatbeheer onder besturing voor geluid, windows sounds system device
laat staan en ik open dan internet explorer of verkenner krijg ik telkens volgende foutmelding :

IEXPLORE heeft een algemene beschermingsfout veroorzaakt
in module CM8330.DRV op 0006:0000196c.
Registers:
EAX=00000000 CS=3a8f EIP=0000196c EFLGS=00000246
EBX=00008400 SS=2e87 ESP=0000957c EBP=000095b2
ECX=00000000 DS=3a87 ESI=00000824 FS=0000
EDX=00000000 ES=0000 EDI=00000000 GS=0000
Bytes in CS:EIP:
ff 1e ea 06 89 46 fc 89 56 fe 66 8b 46 f8 8b 4e
Stackdump:
00000003 2e8795ce 2e8795e2 00000005 00001eef 00000000 00002eb0 7fdf95a6 7fe20147
00012eb0 95e8015f 80304ae9 0020c29b 95ee0000 1f37183a 00000003

Wanneer ik dan windows sound system uitzet(uitschakelen in dit hardwareprofiel werkt alles
weer perfect.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen ??

Ik heb windows 98 SE.

Je hebt wel de juiste drivers geinstalleerd? Je hebt geen conflicten in apparaatbeheer?

Kijk eens met het programma aida32 welke geluidskaart je precies hebt. Dan zoek ik met je mee voor de juiste drivers.

Laatst bewerkt:
Er zijn geen conflicten.
Maar wat wordt er eigenlijk bedoeld met windows sound system ?
Ik ga aida eerst installeren nu.

Over je vraag over windows sound system heb ik dit gevonden:

Sound Devices Supported : Windows Sound System

The Windows Sound System was a sound card put out by (guess who?) Microsoft as an optimal sound card for Windows 3.1 multimedia applications. It was not compatible with any other DOS-supported "standard" sound card, so additional code was needed by DOS games to support it.

Dus ik neem aan gewoon een geluidskaart van Microsoft.

Ik moet over 5 min naar mijn werk. Als je hier de gegevens plaatst kan een ander er misschien mee verdergaan, anders kom ik er nog op terug.

Alvast succes.

Dit heb ik gevonden :

Apparaateigenschappen
Soort Besturingssoftware Windows Sound System (WSS) Device
Datum Besturingssoftware 12/06/98
Provider Besturingssoftware C-Media Inc.
INF-Bestand C-MEDI~1.INF

Daar kwam ik met je foutmelding ook al op uit, dus ik denk dat we op de goede weg zitten.

Ik heb hier een link met drivers gevonden, misschien kun je je drivers aanpassen. Het lijkt me een onboard geluidskaart.

Door naar de link een paar berichten verder:D

Laatst bewerkt:
Ben je al iets opgeschoten? Ik kom uit dat lijstje van aida geen type tegen, maar door de foutmelding lijkt het me type cm 8330.

http://www.soundcard-drivers.com/drivers/80/80897.htm

gebruikersnaam : drivers
wachtwoord : all

Dus het bericht hierboven met die drivers kun je negeren.

De datum van jouw software is van 98, deze is van 2002

Dit moet hem gaan worden:D

Laatst bewerkt:
Nog enkele vraagjes :

Ik zie ook dat er een uninstall progamma bij opstaat.Moet ik eerst de oude driver verwijderen hiermee ?

Wanneer ik een nieuwe driver moet selecteren, welk bestand moet ik dan nemen ?
Is dat een inf-bestand of een drv, vxd of sys-bestand, of kiest windows deze zelf ?

Laatst bewerkt:
Karine !!!!
Klik op het "leesvoer" van Bennie, daar (op site van Microsoft) staat jou antwoord :p

Nog enkele vraagjes :

Ik zie ook dat er een uninstall progamma bij opstaat.Moet ik eerst de oude driver verwijderen hiermee ?

Wanneer ik een nieuwe driver moet selecteren, welk bestand moet ik dan nemen ?
Is dat een inf-bestand of een drv, vxd of sys-bestand, of kiest windows deze zelf ?

Ja, doe maar en installeer daarna de nieuwe drivers. Als er al een bestand gevraagd wordt, laat Windows je dat weten.

Groetjes,
Bennie

Waar zie je dat? Heb je niet eerst dat 9 stap handeling uitgevoerd?
Of ben je direct naar dat site gegaan (cmedia.com)? Op de site van Microsoft stond duidelijk dat als je naar dat site gaat dan moet je versie 4.10.00.0152 of later, downloaden. Dus versie moet niet kleiner zijn

Sorry, ik zie het net, Bennie was al bij :thumb:

Falco

Hoe zie ik nu welke versie die in die link van mij is?
Ik heb hem ook gedownload, maar er staat niets in de txt files. Toch lijkt het me een juiste driver.

Niet te geloven, het is gelukt.
Ik heb de uninstall van het progje gebruikt en daarna alles terug laten installeren.
Heb nu geen problemen meer.
Allemaal heel erg bedankt voor de ondersteuning.

@Falco, is die link toch goed? Die had ik eerst geplaatst, maar ging twijfelen. Heb daarna de link weer verwijderd:confused:

Maar het probleem van Karine is opgelost, daar gaat het om:thumb:

Tanja, via de link van Bennie kom je op Microsoft site.
Daar staat exact de foutmelding van Karine, maar staat ook een link naar de fabrikant, deze dus:
http://www.cmedia.com.tw/
Op dat site, Download klik, in nieuwe venster type klik dus: CMI8330 en daarna de juiste versie...

Groetjes
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan