Windows start alleen nog maar op met opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexbrouwer

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2010
Hallo,
De laatste tijd doet mijn pc raar bij het opstarten.
Als ik hem aanzet dan doet hij normaal tot na het windows laadbalkje,
daarna krijg ik een vreemd scherm (allemaal strepen door het beeld)
Het vreemde is dat als ik eerst de bios inga, en dan de wijzigingen opsla en hem opnieuw laat opstarten, dat windows dan wel gewoon normaal start..
Ook als ik gewoon opnieuw opstart doet windows gewoon
Tijdens het computeren heb ik ook nergens last van.

ik wist niet zo goed waar ik deze vraag moest plaatsen, dus maar hier geplaatst omdat ik nu windows vista gebruik, hiervoor had ik windows 7 en toen begon hij na een tijdje zo raar te doen dus heb ik de originele windows vista er weer opgezet, maar het probleem bleef wel.

heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank, alex

Welkom bij de Helpmij!

Als de machine een keer is opgestart, ga dan eens na configuratiescherm en vertel ons wat je daar aan vreemde dingen ziet, i.c. cirkels met kruisen erin of uitroeptekens....?

Welkom bij de Helpmij!

Als de machine een keer is opgestart, ga dan eens na configuratiescherm en vertel ons wat je daar aan vreemde dingen ziet, i.c. cirkels met kruisen erin of uitroeptekens....?

Volgens mij is er een stukje tekst weggevallen. Bedoel je niet Configuratiescherm > Apparaatbeheer?

Idd. dat bedoelde ik. Het stukje tekst was niet weggevallen, ik was het gewoon vergeten te typen.

Hee ik zie geen rare tekens staan bij het apparaatbeheer,
Ik ben wel alles langs gegaan en bij een aantal onderdelen onder het kopje systeemapparaten staat dat er geen stuurporgramma's zijn geinstallerd,
heeft dat er iets mee te maken?

Alex

Plaats svp eens een screendumpje, ik krijg niet direct 'beelden' bij je bericht.

Apparaatbeheer1.jpg
Dit bedoelde ik
Bij de onderstreepte apparaten, staat dat er geen stuurprogramma is geïnstalleerd

Alex

Geen probleem, zo zijn er nog een paar honderd miljoen mensen bij wie voor een aantal systeemapparaten geen stuurprogramma's zijn geïnstalleerd, da's normaal.

Hoe oud is de machine?

Laatst bewerkt:
Ik heb namelijk nog 3 andere dingen op het oog en na jouw antwoord over de ouderdom, valt er één af, te weten de CMOS batterij.

Twee andere die ik in gedachten heb zijn de voeding en de videokaart. Waar ik overigens heel weinig van snap uit je startpost is je opmerking over het bios en bewaren. Wát verander je dan in het bios?

oke,
nee dat is juist het gekke, ik hoef niks te veranderen, maar als ik de bios uitga zonder mijn wijzigingen op te slaan gaat ie gewoon verder met opstarten en dan loopt die dus wel vast,
maar als ik die wijzigingen opsla(ook al verander ik niks) dan start hij opnieuw op en dan doet ie het wel..

Alex

Ik heb, op aanraden van de computerman van mijn vaders werk die batterij wel vervangen.. toen laten opstarten en toen gaf die het zelfde scherm (P041010_16.22.jpg),
maar daarna werd het beeld zwart, gaf die nog zo'n soort scherm en startte die opnieuw op en deed het vervolgens wel weer.

Zo gaat het nu elke keer als ik hem opstart..

Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan