windows start alleen op met xp cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

miss-tess

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2003
Berichten
98
hallo mensen,

ik kan alleen windows opstarten met de XP cd,
en zonder dus totaal niet, zelfs niet in dos.
heb al gekeken in de bios maar dat helpt neit.
wie kan mij helpen?

groetjes tess
 
En heb je al een online virusscan gedaan, en een spywarescan?

In een ander topic is al geadviseerd om een hijackthis log te plaatsen.

Dit kan er allemaal mee te maken hebben. Dit moet eerst gedaan worden om uit te sluiten dat het daaraan ligt.

En wat gebeurt er als je gewoon opstart? Loopt hij vast? Krijg je een zwart scherm? Gebeurt er helemaal niets?
 
:S

ja heb net mijn hijack log geplaatst...

als ik er geen cd in doe dan vraagt ie er om...
en kan verder niets..
 
Dus veilige modus lukt neem ik aan ook niet? Als het wel lukt zou je een systeemherstel kunnen doen als je die niet uitgeschakelt hebt.

Dus met cd start hij wel op? Begrijp ik dat goed? Zo ja, dan kun je ook systeemherstel proberen.
 
:S

nee f8 lukt ook niet... lukt inderdaad alleen met cd..

systeem herstel van de xp cd?
 
Toch maar even het antwoord van de Hijackthis expert afwachten.

Aan je log te zien kan dit ook de oorzaak van je probleem zijn. Ziet er niet best uit je log:D :eek:
 
okeej dankje voor je hulp...!
waarom staan er van die sex sites tussen weet je dat?
 
Of iemand heeft op je pc gezeten, of je gaat regelmatig naar crack sites (waar je serienummers en zo kunt downloaden) Deze plaatsen ook vaak dit soort sites op je pc. Heeft allemaal ook met spyware te maken.

Maar het zijn er in ieder geval heeeeeeel wat:D

In dit geval zou ik ook nog wachten met systeemherstel (of het is misschien helemaal niet meer nodig na het opschonen van je pc) want dan blijft je pc vervuild.
 
@tess

Krijg je ook nog een foutmelding?
Ik heb niet gekeken naar je log in de hijack this topic, maar het probleem komt me bekend voor..

mocht je de foutmelding krijgen "ntldr bestand ontbreekt" kan je dit topic volgen

ntldr herstellen
 
nee krijg geen foutmelding,
als ik opstart krijg ik het volgende:

boot from atapi cd-rom:

gaat ie zoeken...

als er geen xp cd in zit blijft ie net zo lang vragen en anders start ie gewoon op..
 
Heeft hij in het bios altijd al op hdd-1 gestaan? Heb je het al geprobeerd om hem op hdd-0 te zetten? (als je die mogelijkheid hebt tenminste)

Lijkt wel of hij in de eerste instantie je schijf niet ziet en dus overslaat en naar de cdrom boot gaat.
 
Default settings ook al geprobeerd? (naar fabrieksinstellingen terugzetten)
 
En heeft het opschonen met Hijackthis ook niets geholpen? Ik zie dat je log is nagekeken.

Je bent in ieder geval weer schoon:D
 
Geplaatst door Tanja1968
En heeft het opschonen met Hijackthis ook niets geholpen? Ik zie dat je log is nagekeken.

Je bent in ieder geval weer schoon:D

nee ook niet ik weet het echt neit meer:S
 
Geplaatst door miss-tess


weet niet hoe dat moet:8-0:

Als je in het Bios bent hebt je allerlei items (secties) waar je op kunt klikken. Meestal staat er ook iets bij van "defautl settings" Als je die gevonden hebt, dan save & Exit kiezen.

Misschien dat hij dan weer normaal start?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan