Windows start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelMafiosa

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Ik weet eigenlijk niet in welk Topic ik dit moet plaatsen, maar ik probeer het hier.

Ik heb hardeschijf waar XP op staat. Als ik deze in mijn eigen pc monteer dan kan windows niet doorladen. Ik ben op dit moment wel in Veilige modus gekomen.

Ik heb mijn hardeschijf net in een andere pc gedaan, en daar start windows wel gewoon in op :eek:

Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?

Greetz M

uit ervaring van vorige topic van mij weet ik, dat het niet mogelijk is om een harde schijf uit een computer naar een andere computer te zetten. tenzij de pc precies hetzelfde is.

uit ervaring van vorige topic van mij weet ik, dat het niet mogelijk is om een harde schijf uit een computer naar een andere computer te zetten. tenzij de pc precies hetzelfde is.

het kan bijna altijd...bij mij, ok bij verschillende pc's

Bij mij is het ooit eens gelukt met een 98. Hij moest wel veel nieuwe drivers laden toen

Precies, het ligt er maar net aan of toevallig dezelfde drivers op de hhd staan, en de hardware van de betreffende pc hiervoor geschikt is! Toch zullen er als het het wel werkt waarschijnlijk conflicten ontstaan i.m.v het register van xp!

oke maar eigenlijk was dit niet mijn punt.

De hardeschijf komt uit mijn eigen PC waar windows niet meer doorlaad. Ik dacht dus dat me hardeschijf kapot was. Ik heb hem toen aangesloten op een andere PC waar die wel gewoon opstart.

Dus mijn vraag is eigenlijk waarom hij het niet meer doet in mijn eigen PC en wel in een ander.

Greetzz Michael

Precies, het ligt er maar net aan of toevallig dezelfde drivers op de hhd staan, en de hardware van de betreffende pc hiervoor geschikt is! Toch zullen er als het het wel werkt waarschijnlijk conflicten ontstaan i.m.v het register van xp!

is geen probleem hoor, vroeger gebeurde het vaker.
en op het moment dat je hem dan terug plaatsten vul-den hij het zelf weer aan .
Dan pakte hij bijvoorbeeld automatisch de juiste videokaart op, en anders kun je het gewoon zelf handmatig doen ( drivers etc)

Nee hij pakt de drivers die aansluiten bij de juiste hardware, gebeurd dit niet, dan laat ie ze lekker staan

Wat er gebeurd als je je harde schijf in een andere computer hangt, dan zoekt hij de driver van je IDE/Sata controller welke in je chipset-driverpakketje zit. Omdat er veel verschillende chipsets zijn zal dit niet altijd even fijn gaan.

Wanneer je de verkeerde chipset drivers hebt krijg je een BSOD. Dan crasht je PC en probeert hij het overnieuw.. en overnieuw.. en overnieuw.. :)

Bij jouw probleem zit er waarschijnlijk een storing in je drivers, hij ziet de drivers wel en de bijbehorende hardware maar ze zijn corrupt. Omdat die andere PC ze niet gebruikt doet ie er niks mee en heeft er ook geen last van.

Download eventueel ergens ERD commander of probeer in veilige modus een herstelpuntje terug te zetten naar een vroegere status.

Met vriendelijke groet,

Maurice Le Roux

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan