Windows start niet door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
1.666
Hoi,

Ik zal het probleem proberen uit te leggen. :D

Vandaag is Windows XP opnieuw geïnstalleerd op de betreffende computer.
Dit heb ik gedaan omdat bij de betreffende computer een nieuwe harde schijf geplaatst is.
De harde schijf is helemaal goed, geen errors of wat dan ook.
Alle drivers zijn op de juiste manier geïnstalleerd.
De drive is al gedefragmenteerd en op fouten gecontroleerd.
De geheugenbankjes zijn getest met Memtest.

Probleem:
Wanneer ik de computer aanzet dan is deze binnen enkele seconden in Windows (heb het hier over het bureaublad).
Je ziet dat ook naast de muis het zandlopertje, betekent dus dat ie bezig is.
De computer is dan voor 5 seconden bezig, en dan verdwijnt het zandlopertje.
Hij stopt met opstarten, als ik naar de processen kijk dan gebeurt er ook niks.
Na +- 5 minuten gaat ie opeens verder met opstarten, dus alles wordt geladen en alle processen/services worden gestart.
Normaal gebeurt dit allemaal in één keer en kan je Windows na +- een paar minuten gebruiken, maar om de een of andere vage reden stopt het starten er dus na enkele seconden mee om na enkele minuten weer door te gaan.

Ik kan over mijn specifieke probleem ook bar weinig vinden.

Iemand die enig idee heeft waardoor dit komt en hoe ik het kan oplossen?

:thumb:
 
Al 's in de logboeken gekeken?
run
eventvwr.msc

Das een goeie!

Twee fouten die vaker voorkomen:
W32Time:
De tijdsprovider NtpClient is geconfigureerd om de tijd uit een of meer tijdsbronnen te halen. Geen van deze bronnen zijn echter toegankelijk. Er worden geen nieuwe pogingen gedaan gedurende 14 minuten. De tijdservice heeft geen nauwkeurige tijdsbron.

Services Control Manager:
De WebClient-service is bij het starten vastgelopen.

Maar zal eens kijken wat er wordt toegevoegd bij een reboot.

Thanks voor de reactie!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu dus net de WebClient-service op handmatig gezet bij Services, dus deze wordt niet meer gestart.
Nu start ie wel gewoon door.

Als ik de service handmatig probeer te starten krijg ik deze melding:
Services Control Manager:
De WebClient-service heeft een ongeldige status 87 gerapporteerd.
Google vind daar wel wat over, zal straks nog is een beetje doorkijken.

Wat de WebClient-service precies doet is mij niet helemaal duidelijk, Microsoft geeft een vage omschrijving:
The Web Client service enables Win32 applications to access documents over the Internet, allowing them to create, read, and write files on Internet file servers via the WebDAV protocol.
 
Na alles wat ik er over gelezen heb kan 't geen kwaad om de service helemaal uit te schakelen http://www.theeldergeek.com/webclient.htm en heb je 'm ook niet echt nodig als thuisgebruiker behalve als je webfolders deelt op internet of (gratis) opslagruimte hebt op een server van je provider.Als je dat allemaal niet hebt of doet kun je 'm rustig disablen,zeker als dat jouw probleem oplost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan