doesjesbedum
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 jan 2004
Ik heb een HP laptop met daarop XP. Bij het opstarten krijg ik de melding dat : C:\windows\system32\config\system ontbreekt. Dit is te herstellen met de installatiecd. Als ik die gebruik dan laden de bestanden van de herstelconsole , maar als ik dan "R" kies, krijg ik een foutmelding dat de harde schijf niet kan worden gevonden. Vreemd, want in de bios is die schijf gewoon zichtbaar, en ook worden de herstelbestanden geladen.
De laptop heeft het gewoon gedaan, dit opnebaart zich opeens na het opstarten.
Andere harde schijf geprobeerd, van een werkende laptop: zelfde verhaal.
HD uit niet startende laptop in andere laptop: ook hetzelfde verhaal.
HD in externe behuzing aan andere pc gehangen: alle (systeem) bestanden staan er zoals het lijkt gewoon op.
Laptop nogmaals gestart, nu met en zonder accu en met andere geheugenbankjes. Geen verandering.
Knowlegde base van MS geeft wel oplossing voor dit probleem. maar die gana allemaal uit van een werkende herstelconsole.
Ik ben even uitgedacht, en formateren en opnieuw installeren kan altijd nog nietwaar. Iemand misschien de gouden tip?
De laptop heeft het gewoon gedaan, dit opnebaart zich opeens na het opstarten.
Andere harde schijf geprobeerd, van een werkende laptop: zelfde verhaal.
HD uit niet startende laptop in andere laptop: ook hetzelfde verhaal.
HD in externe behuzing aan andere pc gehangen: alle (systeem) bestanden staan er zoals het lijkt gewoon op.
Laptop nogmaals gestart, nu met en zonder accu en met andere geheugenbankjes. Geen verandering.
Knowlegde base van MS geeft wel oplossing voor dit probleem. maar die gana allemaal uit van een werkende herstelconsole.
Ik ben even uitgedacht, en formateren en opnieuw installeren kan altijd nog nietwaar. Iemand misschien de gouden tip?