windows start niet meer door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Na de laatste updates van Windows te hebben gedownload, wil de PC niet meer doorstarten. Het Windows scherm met de lopende balk blijft maar in zicht.
ik kom ook nooit terecht in het scherm van veilige modus. Ik kan op F5 of F8 drukken wat ik wil maar alle opties die ik probeer resulteren in een zwart scherm met een knipperende cursor.
Weet iemand nog een mogelijkheid om Windows op te starten?
Ik stel deze vraag met mijn laptop.

Dus zodra je pc aan gaat, en je begint meteen met rustige regelmaat te drukken op F8, dan zie je nooit een oopstart menu?

Als dat zo is, heb ik wel een document hoe je een en ander kun herstellen, zodat je een backup kunt maken.
Herinstallatie is daarna aanbevolen.

Bij het drukken op F8 krijg ik een opstartmenu: 1 floppy disk, 2 harde schijf en dan nog een paar andere. Bij het drukken op F5 krijg ik het menu met veilige modus, maar daar werkt geen enkele optie van. Ik zou graag een mogelijkheid weten om e.e.a. te herstellen. Want een backup zou geweldig zijn. Ik maak iedere dag backups maar die staan ook op de PC (helaas)
Dus graag dat document

Laatst bewerkt:
Hoi,

Let er op dat het mogelijk is om gewoon een van je laatste registerbestanden terug te zetten waarbij alles nog gewoon werkte.
Las net even snel het e.e.a. via de link van Paul maar dat topic begint meteen met een wel erg rigoreuze aanpak wat zeker werkt maar je ook veel instellingen en alle programma's weer kwijt bent...en dit is echt niet nodig.
Verderop is ook een uitleg die wat genuanceerder te werk gaat zoals ik net aangaf.

Succes. je naamgenoot...:)

Heb de handleiding doorgekeken en ook de reactie van Ed V. Het lijkt mij niet de juiste techniek om windows geheel opnieuw te installeren. Veilige modus lukt nog steeds niet en als ik de mogelijkheid van Ed volg dan krijg ik na het drukken op R na het tweede scherm de mededeling: "Setup kan geen vasteschijfstation vinden". Setup wordt afgesloten. En dan ben ik weer net zo ver als bij het eerste bericht.
Het probleem onstond direct na de installatie van de laatste Windows Updates daarna werd gewoon afgesloten door Setup zelf.
Ik wordt hier een klein beetje moedeloos van

Vandaar dus mijn manier van aanpak.
Dan zijn je documenten weer bereikbaar.
Met dit soort problemen, waarbij veilige modus niet werkt, en systeem herstel middels de R van de setup niert werkt heb je 2 opties om je data te redden:

1: De hdd in een andere pc als 2e schijf zetten.
2: Mijn document volgen en daarna je data saven.

Na beide opties blijft een herinstallatie noodzakelijk.

ummm...je zegt : "als ik de mogelijkheid van Ed volg ".....benieuwd welke mogelijkheid ik heb gegeven dan...:)

andere Ed ;)

als ik de mogelijkheid van Ed volg dan krijg ik na het drukken op R na het tweede scherm de mededeling: "Setup kan geen vasteschijfstation vinden". Setup wordt afgesloten.

Ik bedoelde hetgeen je in aangaf wat ik in de quote heb gezet.
Dat vond ik een heel juiste aanpak, maar helaas dat werkt niet.:evil:

Maar......wat je aangeeft in je berichtje :

als ik de mogelijkheid van Ed volg dan krijg ik na het drukken op R na het tweede scherm de mededeling: "Setup kan geen vasteschijfstation vinden"

heb ik niets over gezegd.....ik denk dat we even op een andere golflengte zitten :)

Ed

Sorry Ed, Ik was ervan uitgegaan dat je de genuandeerdere aanpak had bedoeld die ik iets verderop had gelezen. Als dat niet zo was sorry

Verderop is ook een uitleg die wat genuanceerder te werk gaat zoals ik net aangaf.

Denk dat dat voorkomt uit mijn document / link.

Bedankt naamgenoot,

Ik heb nog even naar de melding van Lange Pier gekeken, en dat lijkt me een betere oplossing dan alles opnieuw moeten installeren. Morgen ga ik er maar weer eens verder mee aan de slag.

Bedankt voor de hulp:thumb:

Ik heb een SATA schijf waarvan Windows dus niet meer opstartte aan mijn laptop gehangen en ik kan de gehele directory structuur zien. Ik weet nu alleen niet hoe ik verder moet met de systeembestanden terugzetten of misschien zijn er andere mogelijkheden.

Ik heb in eerste instantie geen zin om windows opnieuw te installeren en misschien is er een andere mogelijkheid.

Dan ligt dat waarschijnlijk aan mij want ik begrijp niets van wat er in de link besproken wordt. Het lijkt mij dat er geen enkele optie op mijn schijf van toepassing is.

Ik kan in mijn PC niet op de schijf komen en in mijn laptop wel, maar dan is de kopie van het systeem bestand niet bereikbaar.

De herstelconsole van de opstart schijf kan ik niet gebruiken

In deel 2 kan ik niet op F8 drukken want dat werkt niet

Deel 3 gaat weer over de herstelconsole

Deel 4 werkt niet omdat de Systeemwerkset. niet op mijn laptop werkt op de Sata schijf maar alleen op de C schijf van mijn laptop

Maar misschien zie ik iets belangrijks over het hoofd

Kijken wat we stapsgewijs kunnen bereiken.

Probeer eens met dit te beginnen:

1. Start Windows Verkenner.
2. Open het menu Extra en klik op Mapopties.
3. Open het tabblad Weergave.
4. Selecteer onder Verborgen bestanden en mappen de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven en schakel het selectievakje Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) uit.
5. Klik op Ja wanneer u in een dialoogvenster wordt gevraagd te bevestigen dat u deze bestanden wilt weergeven.
6. Dubbelklik op het station waarop Windows XP is geïnstalleerd zodat een overzicht van de mappen wordt weergegeven. Het is belangrijk dat u op het juiste station klikt.
7. Open de map System Volume Information. Deze map is niet beschikbaar en wordt lichter weergegeven omdat het een map betreft die is ingesteld als verborgen.

Opmerking Deze map bevat een of meer mappen met de aanduiding _restore {GUID} die eruit kunnen zien als '_restore{87BD3667-3246-476B-923F-F86E30B3E7F8}'.

Opmerking Het volgende foutbericht wordt weergegeven:
C:\System Volume Information is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.

Als dit bericht wordt weergegeven, kunt u in het volgende Microsoft Knowledge Base-artikel zien hoe u toegang krijgt tot deze map en kunt verdergaan met de procedure:
309531 (http://support.microsoft.com/kb/309531/) Toegang verkrijgen tot de map System Volume Information

Succes en ik hoor het nog wel...:)

andere Ed

Hallo Ed,

Ik vind het geweldig dat je me helpt. Ik kom er anders echt niet uit. Ik ben ondanks jouw stap voor stap uitleg de volgende problemen tegen gekomen. :(

5.Schakel het selectievakje Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) uit.

Tot zover is alles goed gegaan. Het bovenstaande selectievakje in de quote is niet aanwezig in het tabblad weergave Ik krijg dan ook de melding "toegang geweigerd"

7.Klik met de rechtermuisknop op de map System Volume Information in de hoofdmap en klik op Eigenschappen. 8.Open het tabblad Beveiliging.

Ook dit werkt niet want het tabblad "Beveiliging" is niet aanwezig ik zie de mappen Algemeen, Delen, en Aanpassen.

Bij welke stap PRECIES krijg je de melding : "toegang geweigerd" ?

Maar even tussendoor..ik ben nog niet zolang bij dit forum....hoe krijg je dat "Quote:" schermpje eigenlijk?.....kun je mij ook wat helpen..:)

Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan