Windows start niet meer door

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
1.217
Hallo
Een kennis van me heeft een Acer pc met Xp home sp3 - 2.53 Mhz 1.0 Gb mem.
Hij heeft geprobeerd het programma F-secure voor consumers van Het Net te installeren.
Toen dat niet helemaal lukte heeft hij geprobeerd het programma te verwijderen via configuratiescherm-software. Dat is niet gelukt. Daarna heeft hij geprobeerd AVG te verwijderen omdat het programma F-secure een antivirus programma inzich zou hebben.

Wat er nu gebeurt als hij de pc opstart is het volgende:
De pc start op tot en met je het bureaublad ziet. Daarna sluit de pc zichzelf af en start weer op. Net zolang als je maar wilt.

Hij heeft mijn " hulp " ingeroepen en ik heb het volgende gedaan nadat ik hier op helpmij wat heb rondgesnuffeld.

Via de veilige modus geprobeerd het programma F-secure te verwijderen via configuratiescherm-software. Niet gelukt. Krijg de melding dat ik het nog maar eens moet proberen na een herstart. Verwijderen van F-secure lukt dus niet.
Ik heb alle opstart bestanden via msconfig uitgezet. Geen resultaat.

Heb via de repairfunctie van de installatie cd de repair functie gedraaid.( chkdsk /r en dan fixboot etc. ) Na een hele avond wachten had ik hoop op een goed resultaat. Niets dus.

Ik heb niet het idee dat dit probleem iets met het programma AVG heeft te maken ( dat van vorig jaar) omdat het systeem tot gisteren goed gedraaid heeft.

Ik kan dus wel in de veilige modus en kan dan verder alles benaderen.
In de BIOS geen vreemde zaken waargenomen. ( anders zou de pc niet tot aan het bureaublad komen denk ik.)

Ik kan in de veilige modus wel een systeemherstel doen maar ik kan niet terug naar de vorige maand ( februari) Systeemherstel naar gisteren heeft geen effect gehad.
Systeemherstel staat gescheduled op s'nachts 03.00 uur. ( dan hebben ze de pc niet aanstaan dus er zijn vrijwel geen herstelpunten.)

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

Als je meer informatie nodig hebt. hoor ik het wel

Alvast bedankt
 
F-secure is een antivirusprogramma,in de regel kun je geen 2 antivirusprogramma's tegelijk op je pc hebben,2 kapiteins op een schip hè!
Wat je kunt doen is voor de veilige modus met netwerkmogelijkheden kiezen en dan proberen het programma te verwijderen omdat meestal voor deïnstallatie contact met de fabrikant wordt gezocht en meestal ook noodzakelijk is.Of 't werkt weet ik niet maar je kunt 't proberen. Werkt 't niet dan hoor ik 't wel!
Succes!
 
Hoi

Bedankt voor je reactie

ik weet dat er een soort code van het Net aanwezig is om de software te verwijderen maar, ik kan via de veilige modus toch niet het internet op? Tenminste gisteren niet..
 
Maar......

Wat zou dan de oorzaak kunnen zijn van het vreemde gedrag van die pc? Toch niet het gedoe van F-secure?
 
Heb je al geprobeerd om 'n herstelpunt terug te zetten van vóór het installeren van F-Secure?
 
Hoi

Ik heb geprobeerd in de veilige modus systeemherstel te gebruiken. Systeem herstel stond steeds s'nachts gepland om een herstelpunt te maken. 'sNachts stond die pc uit dus ik heb bijna geen systeemherstelpunten. Ik heb wel systeemherstelpunten van 2 dagen. Maar net niet van voor het installeren van F-secure. Wellicht is toen geen systeemherstelpunt aangemaakt.

Kortom, ik heb wel geprobeerd om het oudste systeemherstelpunt te gebruiken maar zonder het gewenste resultaat.

groet
 
Hoi

bedankt voor je reactie

Het probleem is dat de pc hier niet naast de deur staat. Ik ben nu dus gegevens aan het verzamelen, die op een usb stickje aan het zetten. En als ik bij de pc ben dan laat ik er alles op los.
Dus daarom nog geen resultaten van jullie adviezen
 
Probleem is opgelost. Heb F-secure kunnen verwijderen met een F-secure verwijderings tool

Systeem strat weer normaal op. BEdankt iedereen voor het meedenken en adviezen

Nu F-secure er weer proberen op te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan