Windows start niet meer na stroomuitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perono

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Hallo ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, want ik word hier echt misselijk van. Ik deed een stekker in het stopcontact van een oude lamp, maar hierdoor ging de zekering eraan en viel de stroom uit en dus ook de computer. Waar ik al bang voor was, is dat ik problemen zou gaan krijgen met de comp. Nu als ik hem opstart.....zie ik eerst het scherm van HP en dan zwart scherm met een tikkend streepje _.... en dan wordt het scherm in eens zwart en gebeurt er niks meer.

Ik heb dit al geprobeerd:
- F10 (system recovery) - Als ik dit doe zie ik wel een muis die ik kan bewegen en achtergrond maar verder gebeurt er dan ook niks
- Windows XP home cd erin gooien en proberen te herstellen vanaf de cd, maar na het laden van de cd kom ik in een blauw scherm.........met hele text......

Wat ik zelf nu dus denk is dat mn pc niet meer te redden is. Ik zou ook niet weten hoe ik t opnieuw moet installeren, want ik kan gewoon niks doen :S

Laatst bewerkt:
Opstarten in veilige modus: pc uit, pc aan en vanaf de eerste tekens op het scherm hengsten op de F8 (twee keer per seconde).
Eenmaal in de veilige modus kies je voor "Windows starten met de laatst bekende juiste..............."

Lukt allemaal niet.....blijf een zwart scherm krijgen
Het maakt me krankzinniggggggg.....:S:S:S:S:S:S

Staan er bestanden op de harddisk die je persé wilt redden? Ik neem aan van niet omdat je als slimme user natuurlijk een backup hebt van je belangrijke data bestanden............

In dat geval Windows CD erin en niet kiezen voor herstel, maar voor het formatteren van de harde schijf en daarna Windows opnieuw installeren.

Als ik in de veilige modus zit kan ik veel verschillende dingen kiezen:

Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt

...
Laatste juiste instellingen

etc. etc.

Als ik dit heb gekozen kan ik kiezen uit:

Windows XP Media Center Edition
Microsoft Windows XP Herstelconsole

Als ik een van deze kies heb ik OF een zwart scherm nog steeds OF ik krijg blauw scherm met de melding UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
en een heleboel crap eronder geschreven......

Pasja:

het grappige is dus wanneer ik die cd erin gooi ik helemaal niks te kiezen heb hij begint te laden....en na het laden krijg ik een blauw scherm met foutmelding

Als je kiest voor ............... juiste instellingen..................

Bij laatste juiste instellingen krijg ik ook een blauw scherm.....

Tja, ik vermoed dat het probleem geringer is dan je vermoedt.
Haal álle apparaten van de pc af: printer, webcam, geluidskabels etc. etc. en zorg dat alleen je monitor, muis en keyboard nog aangesloten zijn.

Probeer het nu nog eens.

Nope.....ik vrees t ergste

Hoe kan ik mijn computer opnieuw installeren nu....ik weet me echt geen raad en ik heb me pc morgen nodig

Tja, je hebt zo'n beetje alle opties geprobeerd die maar mogelijk waren. Enige dat je nog kan proberen is de videokaart eruit te halen (mogelijk overleden tijdens de crash) en opstarten zonder die kaart, kijken wat íe dan doet.

Ik heb op de een of andere manier ontdekt dat ik /syste32/hal.dll bestand mis....die melding kreeg ik.....hij mist of is beschadigd en daardoor kan windows niet opstarten. ik moet deze opnieuw installeren zegt ie maar hoe in hemelsnaam doe ik dat?

en als dit allemaal niet lukt hoe kan ik mijn pc opnieuw installeren dan? of moet ik nu een nieuwe pc kopen :S

Ok! Nieuwe informatie, dat is goed nieuws!

Het beste is om deze DLL vanaf de Windows XP cd te kopieren naar de System32 met behulp van de herstelconsole.

1) Opstarten met de Windows XP cd,
2) R (Repareren) kiezen,
3) Op de vraag bij welke installatie je u wilt aanmelden geef je 1 als antwoord,
4) Het administrator-wachtwoord wordt gevraagd (indien geen ww, Enteren)
5) Typ daarna het volgende :

"Expand E:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll" zonder " " tekens.

De letter E: moet je veranderen naar de letter van jouw cd / dvd station.

Laatst bewerkt:
Ja is dus lastig want als ik boot vanaf de cd begint ie vanzelf al te laden en vervolgens krijg ik een blauw scherm met foutmelding

Dus ik kan helemaal niks kiezen

Hoe weet jij zo zeker dat íe vanaf CD aan het laden is en niet vanaf de hdd probeert te starten?

Ik heb namelijk een beetje het idee dat de machine vanaf hdd start, tenzij je natuurlijk overduidelijk hoort en aan het lampje van de CD / DVD drive ziet dat daar gewerkt wordt.
Check in het bios of opstarten vanaf cd / dvd als 1e bootoptie staat vermeld.

Laatst bewerkt:
Ja dat staat het.............1st boot device = cd-rom
2e = hdd

Druk je direct nadat de stroom op de pc is gezet en de cd / dvd drive even heeft gerateld én Windows onderin je scherm een wit tekstregeltje heeft laten zien, ook op een toets,(willekeurig) want doe je dat niet dan wordt na een seconde of 5 alsnog vanaf hdd gestart en da's niet wat je wilt..................

Ik krijg zo'n text van press any key to boot from cd......dat bedoel je toch? ik druk op een willekeurige toets en hij boot vanaf me cd maar dan krijg ik nadat ie aan het laden is een blauw scherm met foutmelding (dat is wat ik je de hele tijd probeer duidelijk te maken)

Nee, oké, dan weten we nu zeker dat er vanaf DVD / CD wordt gestart. Ik denk dat je héél dicht bij de oplossing bent. Dat blauwe scherm kan bijna niet anders worden veroorzaakt dan door een SATA harddisk. Als mijn vermoeden klopt, dan heb je een niet zo heel oude pc en zit er geen IDE harddisk in maar een Sata disk. Klopt dit?

Zit er daarnaast nog wel een ouderwets diskettestation in de machine?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan