Windows start niet meer op! een Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafari0uSs

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Berichten
34
hallo,

ik had sinds gisteren een probleem, elke keer dat ik internet explorer opstartte kreeg ik een probleem met

C:/docume~1/eigenaar/locals~1/temp/se.dll,DLLINSTALL
en kort daarna kwam iets met .DLL en programma wordt beindigd. druk op OK

dus ik doe de Cd van XP erin, en doe op de optie Xp upgraden.

hij doet alles perfect maar op het laatste stukje komt er een probleem . Programma kan niet worden geiinstalleerd, komt niet over met Windows XP- logo.

dus ik druk op ok. hij gaat nog 2 minuutjes verder en hij restartte, maar toen kwam een BLAUWE SCHERM.
oftewel BSOD.

Met het volgende Melding:


Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstartten.
als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren.

controleer de computer op virussen, verwijder nieuwe vaste schijven ( ik heb er maar 1 ) of vaste schijfcontrollers die u hebt geïnstalleerd, controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afsgesloten.
Voer CHKDISK/F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het engels)

***stop:0X0000007B, C0xF894D640, 0xC00000000, 0x00000000 :confused: :confused: :confused: :rolleyes:

Willen jullie mij AUB helpen uit te leggen hoe ik mijn Pc kan opstarten zonder dat ik die Harddisk moet formatteren. Want ik heb belangrijke data op mijn harde schijf die ik echt nodig heb voor school, anders kan ik het wel schudden met mijn diploma.

ik heb geprobeerd via deze windows dat ik nu gebruik in de files te komen die in de '' kapotte'' windows opgeslagen zijn, dan krijg ik de volgende fout.

C:/documents and settings/gebruiker is niet toegankelijk.
 
Laatst bewerkt:
Dan vermoed ik dat je opgezadeld zit met een virus op de bootsector van je HD. Kan je eventueel de HD in een andere pc hangen en dan even scannen?
 
ik heb geen andere pc, maar ik zal dat wel zo snel mogelijk proberen.

maar hoe moet ik dat CHKDISK/F uitvoeren dan ?

want het lukt me niet echt, omdat ik niet weet hoe ik moet beginnen.
 
Geplaatst door jafari0uSs
ik heb geen andere pc, maar ik zal dat wel zo snel mogelijk proberen.

maar hoe moet ik dat CHKDISK/F uitvoeren dan ?

want het lukt me niet echt, omdat ik niet weet hoe ik moet beginnen.

Dat hoeft nu nog niet. Zet uw HD op slave(jumper achteraan je HD). Installeer deze in een andere pc. In de bios laat je dan wel uw HD herkennen. Met een goede (up to date virusscanner) Scan dan uw HD. Wordt er geen virus gevonden, wat ik betwijfel, dan kan je met andere pc nog altijd een CHKDISK/F uitvoeren.

Er kunnen natuurlijk nog andere oorzaken zijn, zoals recente updates van opslagmedia....

Tik bij Google de stopcode even in en je vind dit wel. Maar ik blijf bij mijn vermoeden. BOOTVIRUS. Kan mij natuurlijk ook vergissen.
 
maar deze harddisk, zit ik nu nog mee te werken, ik heb nu 2 windows.
en de eerste is de ene die problemen heeft.

en ik gebruik van dezelfde harddisk.

bedankt voor de aandacht
 
Ga in de windows waar je nu in zit te werken naar start, uitvoeren, en type cmd, klik ok

Je krijgt nu een commandline schermpje. Type hierin CHKDSK drive:/F waarbij je voor drive even de juiste schijfletter moet invullen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan