Windows start niet meer op, misschien HDD kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hm,dat is een nieuwe voor mij.

Zo komen we niet verder we gaan het met Testdisk proberen,dus haal hier GParted even op,daar staat Testdisk ook op.

http://downloads.sourceforge.net/gparted/gparted-live-0.3.7-7.iso?modtime=1215010676&big_mirror=0

Op dezelfde manier branden.

Kies tijdens het opstarten voor "Force Vesa Driver".

Op het bureaublad aangekomen,wacht totdat de partitionerings-tool klaar is met zoeken en sluit die dan af.

Klik met rechts op het bureaublad en dan via File utils Testdisk opstarten.

1.Start Testdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Kijk daar of de bootsector en de backup-bootsector "identical" zijn of niet en meldt dat even hier.

Het kan zijn dat deze versie van GParted iets anders werkt dan die van mij,maar dan zoek je even naar Testdisk.

Bij mij gaat het zo tot nu toe:

ik stop de CD er in, nou kies ervoor via Boot menu dat hij hem moet gaan lezen zeg maar, dan gaat hij ratelen, nou dan krijg je een menuutje, na 30 seconde gaat hij vanzelf booten (je kan kiezen tussen 4 opties) ik heb er gewoon voor gekozen om hem zelf (automatisch na 30 seconde) te laten booten, dan krijg je gigantisch veel informatie geen idee waarvan, wat, hoe of wat dan ook waarvan het is maar het zal wel goed zitten :o dan krijg ik een zwart scherm en tot zover is hij nu, ongeveer 25 minuten al bezig, maar ik krijg nergens mijn bureaublad hoor :confused:. het zwarte scherm staat er nu al zo'n 7 minuten, maar aangezien mijn computer gigantisch traag is, zal het me niks verbazen als hij er veeéel langer over doet dan bij die van u :o Maar gaat het goed tot zover? Of had ik een andere optie moeten kiezen bij het menu?

Ojaaa, en dit is zeg maar een screenshot van wanneer hij allemaal informatie geeft maar ik niet weet wat het is zeg maar, het staat er bij mij vast anders want deze heb ik even van internet geplukt maar hier lijkt het op:

kpwx3.png

& hier kan ik uitkiezen:

- Gparted live (default settings)
- Gparted live (to RAM boot media can be removed later)
- Gparted live (safe graphic settings, VGA = normal)
- Gparted live (failsafe mode)
- Local operating system in harddrive (if available)
- Memory test using Memtest 86 +

(sorry al die informatie had waarschijnlijk in één bericht gemoeten maarjaa)

Ik heb hem even een 30 minuten laten ratelen (mijn eigen computer) en ik ging net even kijken nadat ik had gepost en nu kan ik een taal kiezen dus volgens mij gaat het al de betere richting op :) Ik ga even kijken of het met de eerste versie lukt en daarna als hij het niet doet heb ik die andere als alternatief :thumb:

Ik krijg dit:

''Minimal BASH-like line editing is supported. For th first word, TAB lists possible command completions. Anywhere else TAB lists the possible completions of a device/filename.

grub>''

Maar wat moet er achter die grub> ?

Even een resumé.

1.Je gebruikt nu de versie gparted-livecd-0.3.4-5.iso?

2.Je hebt "Force Vesa Driver" gekozen?

3.Je hebt 2x moeten enteren om door te starten?

4.Maar je krijgt geen bureaublad?

Even een resumé.

1.Je gebruikt nu de versie gparted-livecd-0.3.4-5.iso?

2.Je hebt "Force Vesa Driver" gekozen?

3.Je hebt 2x moeten enteren om door te starten?

4.Maar je krijgt geen bureaublad?

1. Jaa de laatste versie die u mij had gegeven die u zelf ook gebruikt. (hij was trouwens maar 850 KB ofzoo, dat vond ik opvallend)

2. Dat kan ik niet kiezen ik krijg meteen dat scherm

3. Dat is dan dus nog niet van toepassing

4. Dat dus ook nog niet.

De download is 52.7 MB dus daar is iets niet goed gegaan,waarschijnlijk heeft het te lang geduurd voor je besloot waar de download op te slaan?

Opnieuw binnenhalen en branden.

De download is 52.7 MB dus daar is iets niet goed gegaan,waarschijnlijk heeft het te lang geduurd voor je besloot waar de download op te slaan?

Opnieuw binnenhalen en branden.

Jep CD gebrand, in computer gestopt, Force vesa driver gekozen, allemaal informatie gezien, nu bij een geel scherm, die uhmmm noujaa die goede aangeklikt en nu afwachten maar :). in de hoop dat hij het doet natuurlijk :) Maar hij doet het wel al voor een groot gedeelte natuurlijk ;) Volgens mij klopt dat gele scherm namelijk wel :thumb:

Lees mijn post nr.21,daar heb ik het voorals nog over "Advanced" i.p.v. Analyse.

Lees mijn post nr.21,daar heb ik het voorals nog over "Advanced" i.p.v. Analyse.

Ja dat klopt, maar als ik op testdisk klik, dan kan ik geen schijfen selecteren of iets kiezen, hij gaat dan schijfen analyseren. ik heb geen keus. hij doet het automatisch.

Misschien als ik een screenshot zoek dat het duidelijker is:

gp_live2.gif

Alleen staat er verder niks, behalve onderaan in beeld; bezig met analyseren van schijven.
ik kan verder nergens op drukken ofzo :confused:

Lees mijn post nr.20 nog eens terug.

Het scherm wat je nu ziet,is het GParted-partitionerings programma en dat moet je afsluiten ;)

Daarna rechts op het bureaublad klikken enz.

Lees mijn post nr.20 nog eens terug.

Het scherm wat je nu ziet,is het GParted-partitionerings programma en dat moet je afsluiten ;)

Daarna rechts op het bureaublad klikken enz.

Okée ik ga het even proberen ;) maar in mijn geheugen ligt toch echt dat ik dat scherm kreeg toen ik op testdisk klikte :confused:

HIJ HEEFT HEM AFGESLOTEN :shocked:!
ik ga hem even proberen opnieuw op te starten! of doet ie dat niet? moet ik heb dan even opnieuw branden? Ik heb toch eigenlijk het gevoel dat ik beter een nieuwe computer kan gaan halen :o, maar ik ga niet opgeven hoor :)

HIJ HEEFT HEM AFGESLOTEN
Wat bedoel je nu precies,ik heb het idee dat wel behoorlijk langs elkaar heen praten :confused:
ik ga hem even proberen opnieuw op te starten! of doet ie dat niet? moet ik heb dan even opnieuw branden?
Welnee,het staat toch op cd en die kun je net zoveel keer gebruiken\opstarten als je wilt.

Kijk bij de afb. eens welk scherm je als eerste zult zien,wanneer je Testdisk opstart.

Greetz

Bijlagen

• testdisk.JPG
    testdisk.JPG
    56,6 KB · Weergaven: 8
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan