Windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Berichten
541
Ook niet in de veilige modus of andere modus maar geeft wel de volgende foutmelding:
het volgende onderdeel ontbreekt <windows-hoofdmap>system32\NTOSKRN1.EXE of je dit weer wil installeren

En bij deze stopt het systeem.
 
Hm.. die fout herken ik alleen van Win ME. Maar jij hebt XP, toch?
 
Oplossing
U kunt dit probleem op een van de volgende manieren oplossen:

Methode 1
Herstel of corrigeer de vermelding Default in het bestand Boot.ini en zorg ervoor dat de andere vermeldingen in de sectie [Operating Systems] van het bestand Boot.ini naar de juiste mappen wijzen.
(leuk, maar hoe doe je dat?)

Methode 2
Gebruik de herstelprocedure om fouten in het bestand Boot.ini te corrigeren. Hiertoe gaat u als volgt te werk: 1. Start de computer met behulp van de drie diskettes van Windows NT Setup. Wanneer daarom wordt gevraagd, typt u R om de herstelprocedure te starten.
2. Plaats de hersteldiskette in het diskettestation wanneer daarom wordt gevraagd.
3. Wanneer daarom wordt gevraagd, schakelt u alleen de optie Opstartomgeving inspecteren in om fouten in het bestand Boot.ini te corrigeren.

4. Voer de instructies op het scherm uit om de herstelprocedure te voltooien.
(ook leuk maar hoe kom ik aan die diskettes?)

Methode 3
Als u vaststelt dat de systeempartitie groter is dan 7,8 GB, is Windows NT ingesteld op een configuratie die niet wordt ondersteund. Het station moet opnieuw worden gepartitioneerd en worden ingesteld op een grootte van minder dan 7,8 GB.
(hier snap ik helemaal niks van hoe kan een systeempartitie nu te groot zijn. Lijkt me eerder dat iets te klein is):confused: :(
 
Hallo
Ik heb dezelfde fout en kom er ook maar niet uit
<windows-hoofdmap>\system32\ntoskrn1.exe. het is echt ook met xp en met deze handeling lukt het niet

Dan is mogelijk het Boot.ini bestand door de war geraakt, wat je kan doen is opstarten met de XP cd en bij de setup venster "R" toetsen. Nu kom je in een DOS scherm type daar CHKDSk /P en toets enter.
Als dit is gedaan type FIXBOOT en toets enter dan "J" en toets weer enter dan EXIT en weer enter..
Nu is je boot.ini hopelijk weer gefixed

Lukt dat zo niet moet je nogmaals met cd opstarten zoals boven naar recovery console en type CHKDSK /R en toets enter, dan EXIT en weer enter.
Dit zal wat langer duren en zoekt Windows alle beschadigde bestanden en repareert deze en zal daarna met Windows op moeten starten als hij dat voorheen ook gewoon gedaan heeft en geen hardware heef veranderd.



dan wordt er gezegd dat de opdracht wordt niet herkend wie weet nu wat ik nog kan doen
Vriendelijk Groetjes Amy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan