Windows start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Parjeeno

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2006
Berichten
60
Hallo,
ik zit met een probleem met mijn (windows xp)pc.
Ik was bezig op m'n pc en opeens liep m'n pc vast.
Ik hield de power knop in en starte windows opnieuw op waarna ik tijdens het opstarten een foutmelding kreeg: Het bestand C:WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM kan niet worden gevonden. U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows setup te starten van cd-rom met instalatiebestanden. Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten.
Verder staat er niet bij vermeld hoe dit in zijn werk gaat weten jullie dat. Of hebben jullie eventueel een manier om tekstdocumenten veilig te stellen.

Alvast bedankt.
 
Handig.
Het zijn alleen 10tallen regels die je moet intypen.
Er staat een trucje bij om dit niet te hoefen doen dit lukt alleen niet bij mij.
Ik zit via een andere pc het bestand regkopie1.txt op een diskete ga naar mijn kappote pc en typ batch A:\regkopie1.txt maar er staat dan dat hij geen bestand kan vinden.
Wat doe ik nu verkeert??
 
Als veilige modus wel werkt, hier een systeemherstel doen.
Of laatste configuratie die wel werkte gebruiken.

Of de schijf in een andere comp erbij hangen en die dingen doen die op de site staan van Microsoft, in verkenner of Total Commander.
 
Ik zit via een andere pc het bestand regkopie1.txt op een diskete ga naar mijn kappote pc en typ batch A:\regkopie1.txt maar er staat dan dat hij geen bestand kan vinden.
Wat doe ik nu verkeert??

Als je nou van de ene pc een kopie maakt van dat bestand dan werk je dit over via
copy a:\*.* c:\windows\system32\config\system.
Ben je er ook. Wordt de corrupte vervangen.
 
Elisa zei:
Ik zit via een andere pc het bestand regkopie1.txt op een diskete ga naar mijn kappote pc en typ batch A:\regkopie1.txt maar er staat dan dat hij geen bestand kan vinden.
Wat doe ik nu verkeert??

Als je nou van de ene pc een kopie maakt van dat bestand dan werk je dit over via
copy a:\*.* c:\windows\system32\config\system.
Ben je er ook. Wordt de corrupte vervangen.

Ze bedoelen alleen de opdrachten, niet de bestanden, als je die kopieërt van een andere comp, dan werkt die nog steeds niet, het is het registerbestand van windows, met alle hard en software instellingen, die kun je niet overzetten van de ene naar de andere computer i.v.m met de HAL.

Het is de bedoeling dat je die uit system restore gebruikt, want dat zijn immers werkende kopieën van je eigen systeem.

Makkelijker is het om zo'n schijf in een andere computer erbij te hangen en daar de benodigde handelingen te verrichten.
 
Op die manier. Dus dat is er eentje waarbij het niet lukt.
Ntldr lukt n.l. wel altijd
Dat slaan we even op. :)
 
Ultieme opstart-cd voor Windows

:thumb: [dit heb ik laatst gelezen en is eigenlijk hele goede oplossing]

UBC4Win is een opstart-cd die software bevat waarmee je verreweg de meeste computerproblemen kunt oplossen.


Een ideale cd dus om achter de hand te hebben voor als je computer niet meer wil opstarten. De software op deze cd kan problemen opsporen en (vaak) verhelpen. Ook kun je de cd gebruiken om oude systeeminstellingen terug te zetten

Je kunt je PC vanaf de UBC4Win disk opstarten. Je komt dan terecht in een Window beheeromgeving, inclusief netwerkondersteuning. Alle software die je in deze beheeromgeving aantreft is freeware voor Windows.

Je kunt met de software NTFS-volumes maken en aanpassen, van de harde schijf verwijderde bestanden terugzetten, scannen op virussen en nog veel meer handelingen verrichten waarmee je een niet-functionerende computer weer aan de gang kunt krijgen.

De "list of tools" van de Ultimate Boot CD for Windows telt een kleine 100 programma's. Te veel om allemaal op te noemen dus. Alles dat je maar enigzins nodig kunt hebben om een probleem op te lossen is aanwezig.

http://www.ubcd4win.com/
 
Zo ken ik er ook nog wel wat, BartPE XP opstartcd met een eigen versie van XP, bouwen zoals je wilt, Knoppix, opstartbare Linux distributie, kun je ook veel mee.

Maar geen opstartbare Utilities cd kan je config map met de systeembestanden herstellen, dat kun je alleen zelf doen.

Ze zijn er wel, maar die kosten centjes, veel centjes.

http://www.sysinternals.com/
 
kan

maar deze is echt goed ... je hebt al die functies wel maar het is ook gratis ^_^
 
Hier is even een directe link voor UBC4Win
Je zoekt je suf op al die sites.
Bedankt voor de link Nitra :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan