windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristel

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
hallo,

een vriend van mij die heeft een hp pc met windows xp home edition,met alleen nog maar service pack 1 erop.

Nu start zijn pc niet meer op hij geeft wel het xp laadscherm en daarna de taakbalk met meteen in het midden een melding dat hij binnen een minuut weer afsluit wegens dat er een bestand uit de windows system32 map iets mist en linksonder in de taakbalk staat let op uw computer is ernstig in gevaar wegens spyware etc.

Nu dacht ik, ik installeer xp gewoon op een andere schijf en dat leek eerst goed te gaan kon zelfs formatteren maar daar stopt ie ineens mee en nu kom ik niet verder dan laden van de windows cd en dan wil ik installeren en geeft een een blauw scherm met de melding er is een fout opgetreden en windows is afgesloten om verdere schade te voorkomen, de pc doet dan niets meer en wat ik ook probeer in de bios hij start niet meer op en begint steeds opnieuw met opstarten ook de veilige modus werkt niet meer kom echt nergens meer in.

wat kan ik nu nog doen tja hij had moeten scannen met adaware en spybot maar ja dat wist hij niet is er nog een andere mogelijkheid om ergens in te komen??

Als er een bestand missend is in de map System32 kan je dat bestand kopieren van originele XP cd naar de map System32 via de Herstelconsole.
Welk bestand is er niet?

Maar ik zou een Windows Repair doen.
Hier lees je duidelijk hoe je dat doet.

er komt te staan

C:\Windows\system32\services.exe is onverwachts gestopt met statuscode 128

wat wil dat zeggen dan? oja die repair lukt niet denk ik want kom zo ver niet eens meer want dat geeft een blauw scherm met een foutmelding dat windows gestopt is en afgesloten wordt om verdere schade te voorkomen.

wat nu? heb wel een windows opstartdiskette gemaakt kan ik daar wat mee misschien of werkt dat ook niet??

Kan je even een foto maken van dat blauwe scherm, of even alle gegevens noteren.
Dan kunnen wij kijken waar het aan ligt.

Maar een andere optie is natuurlijk proberen te formateren.

hoi ja dat is goed zal van het blauwe scherm een foto maken en hier op proberen te krijgen

:thumb:

Nou daar gaat ie eerst doe ik Windows XP Proffesional cd erin dan krijg ik windows setup en dan gaat ie bestanden laden daarna even zwart beeld en dan het blauwe scherm met de foutmelding:

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stapen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijvenvoordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. schakel BIOS-geheugenopties zoals cackingof het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moete gebruiken , dient u de computer opnieuw op te starten, op f8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren vervolgens de veilige modus te kiezen.

technische informatie(mogelijk in het engels):
*** STOP: 0x0000000A (0x00000010,0x00000002, 0x00000001, 0x8080DF97)

dat was ie en nu??

klopt krijg meteen dit scherm de 1e keer niet toen was ie bezig met formatteren en had 75 procent ongeveer gedaan en toen kwam deze melding ook al en nu dus meteen na het laden van de bestanden

is er nog wat aan te doen is is het einde oefening met deze pc?

ik kon ineens wel in de veilige modus maar wel zonder netwerkmogelijkheden want dan vraagt ie om een password maar dat zit er niet eens op echt vreemd maar kan ik dan misschien wel wat in de veilige modus?:confused:

als het goed is heb je bij de instalatie een admin password gegeven

omdat je nu als admin inlogt

Als je geen Administrator-password hebt gemaakt vroeger, kan je vaak gewoon niks invullen en op Enter drukken.

ja maar dat doet ie dus niet dan zegt ie dat het een verkeerd password is maar zonder password kun je dus niets of wel? en in de veilige modus scannen op zowel virussen als spyware zou dat helpen? want hij is gecrashed door spyware want dat geeft ie aan

Hij geeft aan dat het komt door spyware/virussen?

Als je de Veilige Modus inkomt:

Download op een andere pc AVG Anti-Spyware ( directe download ) en installeer hem in de Veilige Modus op de pc.
Scan daarmee, doe een Full System Scan en laat alles verplaatsen naar de Quarantine.

Doe ook een volledige systeemscan met je anti-virusscanner, en met andere programma's.

formateren

PC was al ruim 1 jaar goed en vandaag is plotseling station C: niet meer?
WindowsXP kunt niet meer open.
Ik was met opstartfloppy formateren. Er staat fout melding!
Format not supported on drive "C:
Format terminated.

Ik was ook met cd rom windowsXP proberen formateren en ook eror.
Ik zet cd rom in PC en dan windows setup
Ik druk op entern en dan F8
C:Partitie 1 (onbekend) 80176 mb (80175 MB vrij)
Raar is WindowsXP is zomaar weg?

Wie kunt mij helpen?

Godert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan