Windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Das Efx

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteravond een probleem:

Mijn PC besloot ineens opnieuw op te starten terwijl ik iets op internet aan het lezen was (er liepen geen zware processen alleen internet explorer). Vervolgens begon de pc op te starten maar op een gegeven moment krijg ik een bootscreen (zelf een afbeelding voor ingesteld dus niet het standaard windows opstartscherm) en vanaf dat moment hoort de pc windows ook daadwerkelijk te gaan laden. Maar dat gebeurt dus niet er volgt een zwart scherm en daar blijft het bij. De kast hoor je gewoon lopen de ventilatoren draaien gewoon maar er gebeurt verder niets. Ik heb de pc al diverse malen proberen te herstarten in veilig modus met en zonder netwerkmogelijkheden maar zelfs dit laadt de pc niet. Hopelijk heeft iemand van jullie een idee! Dit zijn de specificaties van mijn pc:

Windows Xp pro SP2
AMD Athlon 3000+
1,5 GB intern geheugen
geforce 7600 (drivers 3 weken geleden geupdate)
asus K8vse deluxe mobo

Alvast bedankt voor een reactie!

MvG,

Das

Hoi,

Wordt de hd in de bios nog wel gezien/herkent?

Modag

Hoi Modag,

Deze wordt zeker herkend. Het zijn er twee een Maxtor en een Philips.

z

Hoe zijn je temperaturen?

Losse kabels misschien?

Laatst werkende configuratie al geprobeerd via F8?

Hallo allemaal,

allereerst bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik ben helaas niet ibv de Xp cd dus opstarten van cd-rom zit er niet in. Ik heb geen idee wat de temperaturen zijn van mijn hd's. Wel heb ik inmiddels via f8 de volgende mogelijkheden gekregen:

veilige modus
veilige modus met netwerkmogelijkheden
veilige modus met opdrachtpromp
logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen
VGA-modus inschakelen
Laatst bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
Active Directory terugzetten (alleen Windows-domeincontrollers)
Foutopsporingsmodus
Automatisch onieuw opstarteb bij systeemcrash uitschakelen
windows normaal starten
Opnieuw opstarten
Terug naar het menu met besturingssystemen

Ik heb al veilige modus geprobeerd maar dat werkt niet (alle opties mbt veilige modus). ook heb ik Foutopsporingsmodus geprobeerd, dat werkt ook niet. Telkens start de pc op tot het eerder vermelde zwarte scherm.

Begin een beetje hopeloos te worden. Is er iets anders wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt weer!

P.S.

De kabels heb ik er allemaal uit getrokken en er weer in gedaan, geen resultaat. Mijn cd-rom, dvd-rom en dvd brander/labeller heb ik de kabels ervan uitgetrokken en toen de pc weer opgestart, helaas ook geen resultaat.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, je zult toch aan een XP-CD moeten zien te komen om dit probleem op te lossen !

Opstarten van de XP-CD, kiezen voor R9epair), kiezen nvoor de juiste Windows-installatie (meestal 1), admin password invoeren (heb je dat niet, ënter")

Achter de prompt: chkdsk /r trommelen, gevolgd door enter.

Als dit proces gereed is, trommel je "fixboot ", gevolgd door enter.

Daarna"exit, en de PC zou weer normaal moeten opstarten.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor je reactie. Ga ik proberen te regelen. Heb je ondertussen een idee waar het probleem kan liggen?

Hoi !

Uiteraard, vandaar de oplossing: een of meerdere (opstart)-bestanden op je C-schijf zijn beschadigd.

Oorzaak: HDD wordt minder, verkeerd afgesloten, virus- of spyware, zwakke voeding, etc.

Greetz,

Harry

Hoi Allemaal,

Ik ben er achter gekomen waar de schoen wringt:

Èen van de twee HD´s heeft me in de steek gelaten en zorgde voor de nodige problemen. Nadat ik de betreffende HD uitgeschakeld heb startte de pc weer `normaal` op. De internetverbinding was wel helemaal weg, deze heb ik opnieuw moeten installeren en ik moest mijn OS weederom opnieuw registreren en activeren. Op zich wel een beetje vreemd allemaal maar ik ben allang blij dat één HD het nog doet namelijk degene met de belangrijkste bestanden:thumb:.

Bedankt voor jullie hulp en suggesties!

Das

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan