Windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisgeerdink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Berichten
1.993
Ik heb al voor een wat langere tijd af en toe problemen gehad met opstarten. Daarbij moet je denken aan een vastloper tijdens het opstarten. Een reset was dan nodig om daarna wel juist op te kunnen starten.

Nu krijg ik ineens de volgende mededeling:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

U kunt proberen om dit bestand te repareren door windows setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden. Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten.


Ik probeer Windows setup vervolgens, krijg dat blauwe scherm ervoor en al die dingen worden geladen. En dan ineens bam, hij doet niks meer, monitor schakelt naar standby en alleen het lampje van het diskettestation brandt nog. Oftewel: ik kan dus niks met Windows setup...

Is mijn interne geheugen of harde schijf kaduuk ofzo?
 
je zou dit kunnen weten als je memtest86 draai voor minst 24uur
ik zou ook eens je hard disk testen door een diagnostic tooltje te draaien.
je vind het programma bij de fabriekant van je schijf.
 
Memtest geprobeerd, maar óf het beeld freezed helemaal na een paar seconden en doet verder niks meer óf de computer valt gewoon helemaal uit...
 
probeer eens met enkel de noodzakelijke apparatuur op te starten (trek je hdd en cd-rom eens uit etc)
 
Dit kan echt van alles zijn tot een kapot moederbord aan toe,als je nu eens wat meer info gaf over hoe oud de pc is,merk en evt. andere specs?
 
Bijna 6 jaar oud. Is niet echt van een merk, laten samenstellen toendertijd. 2,6Ghz Intel processor, 256 RAM, GeForce FX videokaart, allemaal redelijk verouderd wel...

Het is het niet waard lijkt me om evt. hardware te gaan vervangen?
 
Wat me 't eerste opvalt is dat je zo weinig RAM hebt,256 mb is echt minimaal en het geheugen kost echt niets meer.
Ik zou als eerste de voeding eens testen want 6 jaar is wel erg oud voor een voeding maar ook voor de harde schijf ik weet niet hoe intensief je 'm gebruikt.
Daarbij moet je je afvragen of 't wel de moeite loont om er nog nieuwe hardware in te zetten per slot van rekening is 't moederbord ook 6 jaar oud.
Momenteel word je overladen met aanbiedingen,complete systemen(WinXpHome) met 19" flatscreen monitor voor €330 (Paradigit)
Stel je schijf is stuk +/- €50,voeding vervangen +/- €40,geheugen 1GB +/- €30 en dan moet je nog maar afwachten hoelang je moederbord meewerkt.
Kortom ik zou er nog 's goed over nadenken voor dat je besluit om te upgraden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan