windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah22

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
ok ik heb een groot probleem met me computer (alsof ik niet genoeg heb gehad in de laatste weken:mad:')
windows start niet meer op van het een op de andere moment krijg ik een zwarte scherm met de tekst

windows start niet correct er kunnen een nieuwe software of het materiaal verantwoordelijk voor dit probleem zijn enz enz

ik kan ook geen herstelpunt selecteren
ik kan wel F10 gebruiken maar geen F12 daar krijg ik alleen de foutmelding dat dat de kabel niet aangesloten zit
ik heb zelfs nieuwe kabels gekocht voor me dekstop gisteren maar nog altijd niks weet iemand misschien waar het probleem aan ligt.
alvast bedankt voor de hulp
even wat info over mecomputer

evo compaq
evo D510 cmt
hewiert packard
pentium 4
windows xp
desktop

Laatst bewerkt:
misschien kun je ook even wat meer vertellen over die bepaalde kabels, heb je ze wel goed aangesloten ook op de goede manier?
is het probleem ontstaan sinds de nieuwe kabels?
als je de oude kabels erin steekt doet ie het dan weer?

Laatst bewerkt:
misschien kun je ook even wat meer vertellen over die bepaalde kabels, heb je ze wel goed aangesloten ook op de goede manier?
is het probleem ontstaan sinds de nieuwe kabels?
als je de oude kabels erin steekt doet ie het dan weer?

nee zelfs met de oude kabels doet ie het niet één van de kabels is zelfs ontploft gisteren dus heb ik ze gelijk maar beiden vervangen
het zijn normale computer b kabels weet niet hoe ze heten de 1 is blauw en moet je vast draien en de andere is zwart en heeft drie tandjes
in veilige modus opstarten lukt ook niet ik hoor alleen een lange iritante gepiep

Laatst bewerkt:
De blauwe kabel die je vast moet draaien is om er boor te zorgen dat er beeld op je beeldscherm komt, die kabel is dus inorde want je hebt tekst op je scherm vertel je.
Die andere met die 3 tandjes is om je computer van stroom (230volt) te voorzien, aangezien je computer een piep produceert is die kabel dus ook in orde.

Het probleem zit dus ergens anders.

Kun je een foto hier posten van je scherm met de foutmelding ?

Doetie exact hetzelfde in veilige modus ?

Groeten Marcel

De blauwe kabel die je vast moet draaien is om er boor te zorgen dat er beeld op je beeldscherm komt, die kabel is dus inorde want je hebt tekst op je scherm vertel je.
Die andere met die 3 tandjes is om je computer van stroom (230volt) te voorzien, aangezien je computer een piep produceert is die kabel dus ook in orde.

Het probleem zit dus ergens anders.

Kun je een foto hier posten van je scherm met de foutmelding ?

Doetie exact hetzelfde in veilige modus ?

Groeten Marcel
nee kan helaas niet omdat ik nu via de laptop schrijf want ik krijg geen connectie met windows en dus ook niet met het internet via me desktop
en dat is nu het probleem maar ik kan het wel beschrijfen
de computer start op dan krijg ik COMPAQ te zien en daarna in plaats van de windows afbeelding die laad krijg ik gelijk een zwarte scherm te zien met veel tekst in het frans trouwens heb een franse windows op me pc zoals

windows start niet correct er kunnen een nieuwe software of het materiaal verantwoordelijk voor dit probleem zijn enz enz
ik kan dan kiezen tussen vijf mogelijkheden zoals windows normaal op te starten herstelpunt selecteren
enz heb ze allemaal geprobeerd maar telkens als de windows afbeelding te zien is en hij net begint de laden start de computer opnieuw op dus niks werkt

Laatst bewerkt:
Als je direct bij het opstarten op F8 drukt (paar keer achter elkaar trommelen) kun je dan nog wel in "veilige modus" komen?
(dat is niet helemaal duidelijk)

Laatst bewerkt:
Als je direct bij het opstarten op F8 drukt (paar keer achter elkaar trommelen) kun je dan nog wel in "veilige modus" komen?
(dat is niet helemaal duidelijk)

je bedoeld waarschijnlijk de veilige modus van windows sorry ben geen experts met computers:on
dan is het antwoord nee ik krijg zodra ik op F8 druk weer verschillende keuzes en telkens als ik op één ervan druk hoor ik de gepiep en herstart de computer opnieuw
bij een van de keuzes kreeg ik een blauwe scherm met de tekst dat het niks kon vinden en de foutmelding
stop: 0x00000024 (0x00190203.0x81237548.0.C0000102.0x00000000

hey
de eerste link is precies mijn probleem maar helaas heb ik de windows CD niet meer ik zal kijken of ik het ergens van iemand kan lenen en als dat niet lukt is er dan geen andere mogelijkheid om de probleem op te lossen:confused:

Ik heb even gegoogled met stop: 0x00000024 en kreeg o.a. dit
http://forums.techguy.org/windows-xp/567245-solved-stop-0x00000024-0x00190203-0x82eca898.html
Even doorlezen, ook de link http://nnucomputerwhiz.com/Windows-XP-wont-boot.html
Zo te zien moet je chkdsk /r draaien vanaf je installatieCD. Als je die niet hebt, kun je een losse Recovery console downloaden http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso maar ik heb daar geen ervaring mee.
heb geprobeerd het te downloaden maar er gebeurd niks het is een zo te zeggen lege file

Bedoel je die laatste link? Vreemd, ik heb gewoon een bestand rc.iso van 7.536 kB gedownload (met Firefox Portable). Ik heb het nog niet op een CDtje gebrand en uitgeprobeerd, alleen gecontroleerd op Virustotal.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan