Windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongerius

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hallo,

Ik probeerde Football Manager 2011 te installeren via een .iso. Ik mounte de iso met daemontools en ik koos voor het automatische installatie. Gelijk kreeg ik een foutmelding dat de applicatie niet geopend kon worden omdat er een conflict was met het aantal bits, iets met 32 en 64 bits versie van Windows (de precieze melding weet ik niet meer). Ik klikte op OK en de computer startte opnieuw op. Vervolgens kreeg ik het scherm dat Windows niet meer kon worden opgestart.
Vervolgens kreeg ik de melding via Opstartherstel dat de computer niet automatisch kan worden hersteld. Ik kan vervolgens wel nog bij Opstartherstel/Systeemherstel/herstellen met kopie/geheugencontrole en opdrachtprompt (opdrachtprompt begint gek genoeg met X:\windows\system32)
Via systeemherstel is er maar 1 herstelpunt die het 'doet' en die is toevalligerwijs ook vandaag aangemaakt. Eerdere tijdstippen werken niet. Ik heb ook al alle usb etc. afgekoppeld.

Is er nog wat te redden voor me, of moet ik Windows opnieuw gaan installeren?

Bvd,

Rick

Laatst bewerkt:
Als systeemherstel naar dat laatste punt niet werkt, dan zal Windows opnieuw geïnstalleerd moeten worden.
Heb je het idee dat je probleem specifiek aan die installatie van Football Manager ligt en/of het gebruik van Daemon Tools, dan zou ik van beiden afzien in de nieuwe Windows installatie.

Tijs.

Pff lekker dan. Ik vermoed dat het aan de iso ligt van Football Manager, aangezien Daemon Tools naar mijn weten een betrouwbaar programma'tje is. Ik kan via de command nog wel text files openen, en zo ook nog door mijn bestanden bladeren zeg maar. Foto'tje bijgevoegd. Er is dus een X schijf aangemaakt, waarop een aantal mappen staan waaronder een complete windows map.

Geen idee of deze info nuttig is, maar verder ben ik niet gekomen.

Bijlagen

• Afb043.jpg
    Afb043.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Ik heb voorgesteld dat je begint met het herstepunt terug te zetten vanuit Windows. Ik lees nergens dat je dat ook gedaan/geprobeerd hebt.
En ik stel voor om beide programma's (zowel dat FIFA ding als Daemon Tools) op een evt. nieuwe installatie niet meer te gebruiken als jij denkt dat de problemen ervandaan komen. Toen ik schreef "dan zou ik van beiden afzien in de nieuwe Windows installatie." hield ik in mijn achterhoofd dat FIFA nu hoogstwaarschijnlijk voor de problemen heeft gezorgd en Daemon Tools op een hoop pc's van anderen voor problemen heeft gezorgd. [Ik ben géén fan van Daemon Tools, ik vertrouw het ook niet. Ik verwijder (daarom) direct Daemon Tools op elke computer met problemen waar het op blijkt te staan.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hey Tijs,

Ik kan windows niet in komen, dus weet niet hoe ik dan het herstelpunt terug kan zetten? Via systeemherstel is er maar 1 herstelpunt die het 'doet' en die is toevalligerwijs op de dag van de crash aangemaakt. Eerdere tijdstippen werken niet, krijg dan de 0x8000ffff foutmelding.

Een recovery cd heb ik hier niet bij de hand, zal eens kijken hoever ik met Hirens kom.

Gr.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je schreef: "Ik kan vervolgens wel nog bij Opstartherstel/Systeemherstel..."
Dus lijkt mij dat je wel een herstelpunt kunt terugzetten, die "het doet"? Of heb je dat al gedaan/geprobeerd?

Tijs.

Excuses als het niet duidelijk was. Bijgevoegd 2 foto's om het duidelijker te maken.

Ik krijg dus foutmeldingen bij de herstelpunten, op het meest recente herstelpunt na. Alleen als ik die kies, start de computer opnieuw op en is er niks veranderd.

bcdedit /export C:\BCD_Backup
c:
cd boot
attrib bcd -s -h -r
ren c:\boot\bcd bcd.oud
bootrec /RebuildBcd

Ik ben begonnen met deze prompt, maar heb vrees ik de verkeerde genomen. Onderstaande scherm kom ik niet meer uit. Zal even moeten wachten tot ik een installatie-cd van Windows tot de beschikking heb.

Hoi !

Ja, hoe kan de bootimage amnders hersteld worden ?

Ik dacht dat je daarmee werkte, dus: sorry.

Greetz,

Harry.

Ok, ik krijg zo dadelijk de windows 7 cd. Volgens mij dan via de bios setup je dvd drive als voorkeur instellen?

En is er nog een manier om via die windows cd mijn huidige windows te fixen? Zoals Harry Snor bedoelde?

Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan