windows start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Heb vandaag Spybot 1.3 geinstalleerd. Daarmee dingen laten verdwijnen die na herstart, noodzakelijk bleken voor het draaien van XP.

(diverse registerwaarden verwijderd of veranderd)

Heb XP op deel van de harde schijf staan. (SkyPC 2.4 Gh)
Heb systemrecovery met behoud van programma's en instellingen gedaan. Windows is toen opnieuw geinstalleerd. Echter helaas geen resultaat.

XP blijft bij het opstarten enige tijd hangen in het schermpje met het "laadbalkje" (dat normaal gesproken overgaat in het schermpje met de gebruikersaccounts. Hierna volgt dan een zwart scherm.

De volgende stap zou kunnen zijn "semi-destructive recovery". En uiteindelijk destructive...

Is er nog iets te doen in setup of wat.

Opstarten in veilige modus werkt niet (zwart scherm). Ook de mogelijkheid van "laatst werkende configuratie" leidt tot zwart scherm.

Werk nu op de laptop van mijn dochter.

Wie oh wie kan mij helpen.

Groet, Dick

I
.

Laatst bewerkt:
Je bent al met een cd aan het herstellen geweest.
Jammer....
Je had namelijk de back-up van spybot terug kunnen zetten.

Ik heb helaas geen cd-rom, XP-wordt hersteld vanuit uit een gereserveerd deel op de harde schijf.

En ik vraag mij af of ik bij herstel van Spybot kan komen (had kunnen komen) als XP niet verder komt dan een zwart scherm?

De wijzigingen in het register gingen met name over Internet Settings en Downloaded Program Files. Heb ze hier op een uitdraai staan.

Bijv.
HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1004!=W=3

of

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ModuleUsage\C:/WINDOWS/Downloaded Program Files/IEGator.dll

Totaal 12 stuks...

Is er nog hoop... vannacht niet geslapen...

Groet weer, Dick

Geen hoop dus in zulke gevallen....

Ik heb vanavond dan maar Windows opnieuw geinstalleerd op een geheel schone harde schijf.

Gelukkig kon ik Norton Internet Security 2005 weer opnieuw installeren. Momenteel de Updates van XP aan het binnenhalen.

Wel door het formatteren natuurlijk veel gegevens kwijt geraakt. Maar weer wat geleerd.

AdAware, Spyblaster en Spyguard draai ik zonder zorgen. Bij Spybot heb ik toch wat bedenkingen.

Groet, Dick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan