Windows start niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Berichten
209
Nadat Registry Mechanic mijn register heeft 'optimaliseerd' komt mijn laptop niet verder dan een scherm waar mij gemeld wordt dat het gelemaal mis is..
Ik heb dan de keuze om het systeem in veilige modus op te starten of met de laatst goedwerkende instellingen.
Beide opties leiden tot niets! Windows is niet meer aan de praat te krijgen.
Voordat het register werd geoptimaliseerd heb ik RegMeachanic wel een backup van het register laten maken. Maar daar kan ik nu natuurlijk niet bij.
Wat te doen??
 
Mark Labbé zei:
Nadat Registry Mechanic mijn register heeft 'optimaliseerd' komt mijn laptop niet verder dan een scherm waar mij gemeld wordt dat het gelemaal mis is..
Kun je weergeven wat de letterlijke tekst is op dat scherm?
En heb je de Setup CD van Windows XP?
 
Ik krijg de melding:
Windows kon niet gewoon worden gestart Onze excuses voor dit ongemak. Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van, etc etc

Ik krijg dan de keuze op te starten in veilige modus of met de laatste bekende juiste instellingen.
Dit lukt echter niet.

Ik heb de laptop voorgeinstalleerd gekocht en heb dus geen Windows setup cd.
 
Nee, en de Makrobon is zoek. Misschien wil de hp compaq pressario helpdesk me toch nog helpen want de laptop is augustus vorig jaar gekocht.
Maar daar heb ik nu even niets aan.
Is er een andere manier om het aan de praat te krijgen? Ik kan met knoppix 3.2 wel bij alle bestanden op de hd.
(Alleen de muis werkt nog niet met Knoppix maar misschien is dat ook met een cheat te verhelpen)
 
knoppix gaat zowiezo je bestanden niet kunnen terugschrijven naar ntfs. Want voor schrijven naar ntfs heeft linux geen support.
Het word gemount als read only.
Maar gebruik eens een nieuwere versie van knoppix, waarschijnlijk lost dit je muis probs wel op. En dan kan je meschien je bestanden kopieren naar een usb stick of een cd. En vervolgens windows opnieuw installeren zoals in de handleiding van je pc staat.

PS je krijgt geen garantie op software, je hebt hem trouwens zelf kapot gemaakt met die regcleaner. Je kan
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Het kan ook gewoon met je windows xp cd in de repairconsole, lees vooral deel 3.
Tsja, maar TS heeft geen Setup CD Windows XP.

Mark, in veilige modus heb je normaal gesproken meer keuzes dan de twee die jij noemt. Er is er een die iets heeft in de trant van minimale opstartbestanden (het staat er anders), kun je die en de andere keuzes niet ook proberen?

En nog iets, als je Registry Mechanics van PC Tools Software gebruikt hebt, lijkt het mij sterk dat daar alleen je storing door is veroorzaakt.

HP geeft dacht ik goede service, zij zullen jou denk ik wel een Recovery CD willen toesturen, zeker nu de PC nog geen jaar oud is.
Als je model en typenummer opgeeft?

Edit: bij de Makro proberen een kopie aankoopbon te krijgen?

Edit 2: op de site van HP en dan vooral bij Notebooks kan ik zonder meer gegevens niet verder zoeken, jij wel?
 
Laatst bewerkt:
Boeing_737 zei:
Tsja, maar TS heeft geen Setup CD Windows XP.

Ja, dat heb ik gelezen, maar misschiem is de TS innofatief, en kan hier aankomen om alleen door deze te lenen dit probleem op te lossen.
 
Dank voor jullie reacties!
Even wat meer informatie: De reden om met de laptop aan de slag te gaan was het grote aantal waarschuwingen dat het apparaat besmet was met virussen. Het is een laptop die door meerderen in het gezin wordt gebruikt en ik weet niet hoelang die meldingen zich al voordeden.
Norton AV liet zich niet meer bijwerken en Housecall scan deed het al niet beter.
Op mijn eigen desktop doet Panda av het al een tijd prima dus die heb ik op de laptop geinstalleerd. Die haalde er al een vracht virussen vanaf.
Vervolgens met RechMech succesvol het register op vervuiling gescand.
Als laatst (na het maken van een Reg backup) met het gemelde dramatische resultaat het register laten ''optimaliseren'. Wat nu de oorzaak is geweest, virus of andere actie zal wel een raadsel blijven.

De laptop is een Compaq Presario R4000 met Windows XP Home.
Ik heb inmiddels een setup cd met XP Professional incl. servicepack 1a geleend. Kan ik daar iets mee?

Overigens: Ik kom bij het opstarten weliswaar in een scherm met meerdere 'veilige modus'' keuzes, maar niet een van de opties leidt tot verder opstarten van de pc.
 
Laatst bewerkt:
Als je nog een herstelpunten hebt voordat het fout ging, zie voorgaande link van mij.

Als je SP2 op je comp hebt kun je geen herstelinstallatie uitvoeren, wel een nieuwe.
 
Er is door mij nog wel een herstelpunt gemaakt.

Ik lees het volgende bij de eerste link die je doorgaf:
Waarschuwing: Maak geen gebruik van de in dit artikel beschreven procedure als op uw computer een door de OEM geïnstalleerd besturingssysteem aanwezig is. De systeemcomponent in OEM-installaties maakt namelijk wachtwoorden en gebruikersaccounts die eerder niet aanwezig waren. Als u deze procedure niet gebruikt, kunt u zich mogelijk niet opnieuw bij de herstelconsole aanmelden om de oorspronkelijke registercomponenten te herstellen.

Ik heb de herstelconsole inmiddels gestart en sta in C:\WINDOWS>
Kan ik veilig de beschreven herstelprocedure volgen??
 
Er zit een grote tegenstrijdigheid in deze waarschuwing.

Maar als je de derde optie gebruikt, heb je je eigen files terug, dat gebeurd ook bij een systeemherstel.
 
Het deleten van de bestanden is gelukt.
Bij het kopieren krijg ik de mededeling dat het opgegeven bestand niet kan worden gevonden.
In de directory kom ik tmp ook niet tegen. Ik zie wel temp
 
Laatst bewerkt:
Denk het, nooit gebruikt.

Maar de procedure van deel 2 en 3 geven je weer de config map met de werkende files.

PS,
Je kunt ze natuurlijk ook kopieëren uit die snapshotmap en op een flop zetten, renamen op een andere comp en terugzetten in die config map en de bestaande bestanden overschrijven
 
Laatst bewerkt:
Als het voorgaande toch niet lukt: op de HP-site las ik nog de aanbeveling om alle netspanning van het notebook te halen,
dan de batterij er uit, de optische devices er af/er uit en ook alle andere randapparatuur er af.

Dan de stekker rechtstreeks in een wandcontactdoos en Windows opstarten.

Mocht Windows op die manier wel goed opstarten, dan zou het een BIOS-probleem kunnen zijn.

Je kunt dan op de HP website een Health Check laten doen.
 
Ik kom niet in veilige modus, dus deel 2 kan ik niet uitvoeren.
Kunnen de bestanden niet met Knippx verplaatst worden?
 
ik beb toch al gezegd wat met knoppix kan en wat niet kan. zie je andere topic.
 
Ha lamp en andere hulpvaardigen.
Jullie zijn kanjers, het is gelukt!
Inderdaad, Knoppix kan het niet maar het principe sprak wel tot de verbeelding.
Met BartPE lukte het wel en ik had er niet eens de Windowsconsole voor nodig.
Ik ben dus mede door de links naar de hulppagina's perfect op weg geholpen. Bedankt hoor.
 
Nou, ik ben toch niet uit de problemen.
Het leek eerst aardig te gaan maar na enige tijd willen programma's niet meer starten en zefs explorer gaat foutmeldingen geven. Ook begint hij in de achtergrond voor zichzelf...
Is het een optie een veel oudere snapshot terugzetten en hem dan op virussen laten scannen met ewido (tip uit het forum virussen)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan