Windows Start Niet Meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

navedlaw

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
Hallo,

Gister is mijn laptop gecrashed. Hij bleef hangen toen ik een spelletje aan het doen was. Het beeld liep vast, mijn muis bewoog niet meer, maar de processen bleven nog wel draaien, want mijn internet radio ging gewoon door. Na 10 minuten wachten heb ik toch maar de knop ingedrukt, maar toen ik hem weer wilde opstarten ging hij niet meer aan.

Als ik windows normaal start, dan blijft hij hangen bij ''Windows Starten''. Als ik opstart herstel gebruik, dan krijg ik de balk met ''Bestanden Laden'' te zien, hij laat alle bestanden, en vervolgens komt er een zwart beeld en er gebeurd niks meer. De pc staat nog wel aan.
Ik heb windows 7 op USB stick, en als ik hem via usb stick op start, dan zegt hij ''Windows is loading files'', en als hij daarmee klaar is komt er ook weer een zwart scherm.

Mijn pc wil dus niet meer normaal of via usb opstarten, en opstart herstel werkt ook niet meer.

Veilige modus werkt overigens nog wel en ik kan ook nog gewoon in de bios. Ik kan hieruit de conclusie trekken dat er met de hardware niks mis is. Maar hoe kan ik dit nu oplossen? Hulp zou ik erg waarderen!

Alvast bedankt,
Tim

Hallo Tim. Ontkoppel alles usb's en externe harde schijven die je hebt inclusief je eventuele printer. Start dan je windows 7 op met usb stick .

Zou het dat kunnen zijn?

Nee, de enige 2 poorten waar een kabel in zit is die van de adapter, en de usb met windows er op.

kan je bij het starten met de usb de herstelopties van win 7 benaderen?
Zo ja, kijk dan in hoeverre je terug kan gaan naar een datum voordat je die crash had.

Nee dat lukt me niet. Ik heb ook geen herstel punten. Dit heb ik al geprobeerd via veilige modus.

En deze.
De BIOS werkt nog begrijp ik hieruit en de harde schijf is nog benaderbaar. Dat is mooi! Dan kun je de harde schijf nog steeds met de Windows 7 installatie-DVD, usb bereiken. En ook kun je de bestaande partities weggooien. Heb je dat gedaan?

Probeer dan Windows 7 opnieuw te installeren. Kijk in het BIOS eventueel of er een optie staat ingeschakeld die een 'Boot Sector Infection' tegengaat. Zo ja, dan die optie uitschakelen voordat je Windows 7 gaat installeren. Iets anders... Heb je de Windows 7 installatie-DVD usb al eens gebruikt om te kijken of een reparatieslag tot de mogelijkheden behoort?

Dat is juist het gene wat ik wil doen. Ik wil de dvd/usb gebruiken om in dit plaatje (Windows_7_startup_repair.jpg) Startup Repair te doen. Maar zoals ik al zei in mijn eerste post: als ik de dvd erin stop, dan staat er dat hij de bestanden aan het laden is, daarna zie ik het windows 7 logo met een laadbalk er onder, en daarna komt er een zwart scherm dat niet meer weg gaat.

Ik kan zelfs nog in veilige modus gewoon op mijn pc inloggen. Ik snap dat formatteren een optie is, maar ik heb het idee dat dit echt een heel stom probleempje is en om alles opnieuw te installeeren zit ik niet zo op te wachten.

Hoi,
lijkt mij een videokaart/chip probleem. In de veilige modus wordt n.l. de standaard Windows-driver geladen.
Kijk eens in de veilige modus bij apparaatbeheer wat die over je videodriver te melden heeft.

Waar moet ik dan precies naar zoeken?

Bij het algemeen tabblad zegt hij bij apparaatstatus ''De status van dit apparaat is niet beschikbaar als Windows in veilige modus wordt uitgevoerd.".

Ja natuurlijk, stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Wat heb je precies voor 'n laptop?

Wat je nog kunt proberen is HirensBootCd downloaden en op cd branden met het meegeleverde ImgBurn en met een van de DOS-programma's je schijf eens laten controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan