Windows start niet met 2 displays

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyoto85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Product: Fujitsu Siemens AMILO Desktop Li 3740

Additionele hardware: AMD Sapphire Radeon HD 6670 1gb ddr5 instead of standard GPU
Philips 236v 1080p Monitor
LG tv model no: 42PX4RV-ZA
450w voeding
4gb intern geheugen
Besturingssyteem: Windows Vista Home Premium 32bit

Gebruikerssoftware: BIOS AMI MS-7504PV_2.0S
AMD Catalyst Control Center Version 12.1

Foutomschrijving: Heb Philips monitor via DVI aangesloten en LG tv via HDMI. Op het moment dat windows gestart is en ik sluit dan de TV aan via HDMI werkt het perfect, en krijg ik een gecloned beeld op mijn tv. Het probleem is zodra ik de pc reboot (en de TV reeds aangesloten is) hij, na de bios op beide schermen, niet verder windows gaat laden. Beide displays geven melding geen signaal en zelfs de pc lijkt in een soort slaap stand te gaan (fans stoppen). Als ik vervolgens HDMI ontkoppel en de pc opnieuw opstart start de pc zoals normaal op en als ik als windows geladen is de TV weer aankoppel krijg ik weer netjes een gecloned beeld.

Ik heb meest recente driver voor GPU geinstalleerd, BIOS geupdate en andere troubleshoot website bekeken. Het enige wat ik gevonden heb is dat bij een DELL pc dit probleem verholpen werd met een BIOS update.

Gemailt met servicedesk van Fujitsu Siemens, deze geven het volgende bericht:

"Het lijkt erop dat uw Graphics Card geen handshake uitvoert met uw TV over HDMI. Ik heb in onze eigen knowledgebase geen enkele aanwijzing gevonden die uw situatie verklaart/oplost.
Gezien het aantal verschillende componenten (ATI Graphic Card, HDMI kabel en LG TV) adviseer ik u de website van ATI te raadplegen om te zien of daar meer over dit probleem bekend is."

Heb inmiddels ook servicedesk van Sapphire ingeschakeld, maar nog geen reactie op gehad.

Help ben ten einde raad!

Groet,

Niels

Misschien een kleine suggestie: wat doet de tv/computer als je ipv het beeldscherm kloont, het beeldscherm laat uitbreiden. Start de boel dan wel op?

Bedankt voor je reactie K1pje, heb het even getest, maar dit lost het probleem niet op.

Oh en bericht terug gehad van Sapphire, die zeggen dat ik maar even Vista opnieuw moet installeren en dan de nieuwste drivers installeren... heb er een hard hoofd in. Dus heb even na gevraagd waar hun oplossing op gebaseerd zit alvorens een dag kwijt te zijn, wellicht zonder resultaat.

Opnieuw bericht van Sapphire, geen reactie op mijn vraag waar dit op gebaseerd is, nu moet ik maar contact opnemen met de winkel waar ik het gekocht heb.

Iemand nog andere oplossing?

Laatst bewerkt:
Inmiddels opgelost door een hdmi switch er tussen te zetten en op een ander kanaal te zetten als pc opstart. Oorzaak nog steeds onbekend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan